انواع بورسیه تحصیلی در کانادا

بازدید: 1814
  • بورسیه تحصیلی مدرسه و کالج کانادا

گرفتن بورسیه تحصیلی در مقطع مدارس و کالج های کانادا تقریبا غیر ممکن هست و توصیه می‌کنیم اگر به فکر مهاجرت از این طریق و گرفتن فاند(کمک هزینه تحصیلی) هستین  کاملا از این فکر خارج بشین.

  • بورسیه تحصیلی مقطع کارشناسی کانادا - محتمل

اخذ بورس تحصیلی در مقطع کارشناسی کانادا، به اندازه مقطع مدرسه غیر ممکن نیست، اما خیلی محدود هست. اگر نخبه هستین و معدل تحصیلی خیلی بالا دارین به طور مثال معدل بالای ۱۹ و آیلتس ۷ شاید بتونین از تخفیف کمی در شهریه برخوردار بشین. به طور مثال میتونین که پنج تا ده هزار دلار از کل شهریه تخفیف بگیرین. شما همچنین میتونین پس از اومدن به کانادا از طریق گرفتن نمرات بالا بتونین کمک هزینه تحصیلی بگیرین. اما چیزی نیست که بتونین به طور 100 درصد روش حساب کنین.

Image
Image

  • بورسیه تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد کانادا - احتمال تقریبا زیاد

در مقطع فوق لیسانس کانادا اخذ بورس اصلا دور از ذهن نیست. شرایط بورس در این مقطع رشته به رشته متفاوت هست. در رشته های علوم و مهندسی به طور کلی شانس بالاتری برای گرفتن فاند از دانشگاه های کانادا وجود داره.

موضوعی که حتما باید در نظر داشته باشین اینه که برای گرفتن فاند از دانشگاه یا استاد باید از نظر تحصیلی و علمی در مقاطع قبلی قوی بوده باشین. معدل بالای۱۴ و نمره آیلتس بالای ۶.۵ و مقاله علمی حداقل هایی هست که باید  داشته باشین که بورس بتونه به شما تعلق بگیره.

  • بورسیه تحصیلی مقطع دکتری کانادا - بسیار محتمل

 این مورد از احتمال بسیار زیادی برخوردار هست. اساسا خود دانشگاه‌ چند نوع فاند مختلف را به شما پیشنهاد می‌ده و معمولا وقتی درخواست شما بعد از اپلای برای پذیرش دکتری پذیرفته بشه، یک یا چند نوع از این فاند ها رو دریافت میکنین.

 تقریبا تمام دانشجویان دوره دکتری در کانادا نوعی از فاند رو دارن و نداشتن فاند در دوره دکترا عجیب هست.مبلغ فاند بستگی به دانشگاه، دپارتمان و حتی استاد راهنمای شما در کانادا داره.

ارسال دیدگاه جدید (1)

امتیاز 5 از 5 بر اساس 1 رای
This comment was minimized by the moderator on the site

بیان برتر عالیییی ترین ، ممنون که با به اشتراک گذاری مقاله های مفید به ما برای رسیدن به هدف هامون کمک میکنید
بهترینید???

راضیه زینعلی کیکله
  1. 5 / 5
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد