تقویت مهارت شنیداری

ثنا بایقرهثنا بایقره
بازدید: 2030

282917410 نکته برای IELTS Listening که استراتژی‌های لازم رو برای گرفتن نمره دلخواهتونو مشخص می‌کنه ‌و کمک می‌کنه مهارت شنیداریتونو تقویت کنید.

 

1- موضوع رو پیش بینی کنین

اگه بدونین صحبت در رابطه با چیه می‌تونین آن را در ذهنتون تصور کنین. پس در زمانی که به شما داده می‌شه هر قسمت رو مطالعه کنین و پیش بینی کنین چه کسانی صحبت می‌کنن و موضوع در رابطه با چیه.

 

2- سوالات رو پیش بینی کنین

 سعی کنین اطلاعات مورد نیاز برای پاسخ گویی به سوالات رو پیش بینی کنین. مثلاً پیش بینی کنین در جای خالی چه اطلاعاتی مورد نیازه: اسم؟ شماره؟ آدرس؟ در این صورت به احتمال زیاد راحت‌تر اون و می‌شنوین.

 

3- یک دقیقه برای خوندن هر پارت وقت بزارین

در انتهای هر بخش 30 ثانیه برای چک کردن پاسخ‌های اون بخش به شما داده می‌شه. سپس از شما خواسته می‌شه 30 ثانیه به سوالات بخش بعدی نگاه کنین. اگرچه گاهی پیشنهاد می‌شه که پاسخ‌های خودتونو چک کنین، چون نمی‌توان به فایل صوتی گوش کرد احتمالاً نمیتوان چیزی رو چک کرد. پس به جای اون، مستقیم به پارت بعدی برین. در این صورت یک دقیقه برای آماده سازی سوالات وقت خواهید داشت. از زمانتون بهتر استفاده کنین.

 

4- مواظب ترتیب سوالات باشین

 اغلب جدول یا دیاگرام یا نموداری برای کامل کردن خواهید داشت. این سوالات لزوماً از چپ به راست حرکت نمی‌کنن. پس روند رو با دقت چک کنین وگرنه گم و گیج می‌شین.

 

5- به دو سوال هم‌زمان گوش کنین

برای این کار دو دلیل وجود داره. اول، برخی سوالا ممکنه پاسخ های نزدیک به هم در یک جمله داشته باشن. پس اگر فقط به یک سوال نگاه کنین ممکنه سوال بعدی رو از دست بدین. به علاوه، ممکنه متوجه از دست دادن اون سوال نشین و سوالات بعدی رو هم از دست بدین.

 

Image
Image

 6- اگر سوالی رو از دست دادین، از اون بگذرین

 اگر متوجه شدید سوالی رو از دست دادین، سریع اون و فراموش کنین و بر روی سوالات بعدی تمرکز کنین. کاری از دست شما برنمی‌آد  زمانی که پاسخ ها را به پاسخنامه منتقل می‌کنین، می‌تونین پاسخ رو حدس بزنین. نترسین و از این سوالات بگذرین.

 

7- اگر کاملاً گم شدین، به بقیه شرکت کنندگان نگاه کنین

اگر کاملاً گم شدید به بقیه نگاه کنید و هر زمان دفترچه رو ورق زدن شما هم همین کار رو بکنین تا دوباره در جای صحیح قرار بگیرین.

 

8- به دنبال پارافریزها باشید

به یاد داشته باشید که آنچه میشنوین به احتمال زیاد همان چیزی نیست که روی کاغذ برایتان نوشته شده . (در این صورت همه چیز آسون میشد) از لغات هم معنی در صورت سوال استفاده میشه پس باید به دقت گوش کنین.

 

9- لغاتی رو که بلد نیستین نادیده بگیرین

 نگران نباشید و نترسید اگر لغتی رو میشنوین که بلد نیستین. ممکنه دونستن آن لغت لازم نباشه یا بتونین معنی اون رو حدس بزنین.

 

10- زیر لغات کلیدی خط بکشین

وقتی به سوالات نگاه میکنین مخصوصاً در قسمت های سخت تر 3 و 4 لغات کلیدی رو خط بکشین تا کمک کنه پاسخ رو بشنوین. البته به یاد داشته باشین که ممکنه لغات هم معنی استفاده شوند.

 

اگر دوست داری درک مطلب LISTENING رو بهتر بفهمی اینجا کلیک کن

 

 

ارسال دیدگاه جدید (0)

امتیاز 0 از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد