سئوالات Multiple Choice در Listening آیلتس

بازدید: 16340

سوالات چند گزینه ای در Listening آیلتس

در این پست به شما آموزش داده میشه تا چطور به سوالات چند گزینه ای با رویکردی جدید پاسخ بدین. در این پست، سه نمونه مختلف سوالات چند گزینه ای و مشکلات رایجی که پیش روی زبان آموزان هست، مورد بررسی قرار گرفته، و استراتژی هایی برای پاسخ به این سوالات داده خواهد شد.

۳ نمونه رایج سوالات چند گزینه ای

اولین نمونه از این سری سوالات، سوالات چند گزینه ای با پاسخ کوتاه هستن. یک سوال بیان میشه و در ادامه چند گزینه برای انتخاب داده میشه. در پایین، نمونه ای از سوالات دیده میشه.

Section 1

Questions 9 and 10

Choose the correct letter, A, B or C.

 

9          Type of insurance chosen

                        A         Economy

                        B         Standard        

                        C         Premium

10        Customer wants goods delivered to

                        A         port

                        B         home

                        C         depot

 

.دومین نمونه از این سری سوالات، سوالاتی هستن که با یکی از گزینه ها کامل میشن. یک سوال بیان میشه و شما باید با یکی از گزینه هااون سوال رو کامل کنین. در پایین، نمونه ای از این سوالات دیده میشه

Questions 36-40

Choose the correct letter, A, B or C.

 

36        We are all present hedonists

                        A         at school

                        B         at birth

                        C         while eating and drinking

37        American boys drop out of school at a higher rate than girls because

                        A         they need to be in control of the way they learn

                        B         they play video games instead of doing school work

                        C         they are not as intelligent as girls

آخرین نمونه از این سری سوالات، سوالاتی هستن که یک جمله بیان میشن و شما باید از بین تصاویر یکی رو انتخاب کنین.

بعضی سوالات چند گزینه ای لازمه که بیش از یک گزینه رو به عنوان جواب انتخاب بکنین. در مورد این گونه این سوالات نیز از همان استراتژی که برای سوالات چند گزینه ای با یک جواب درست استفاده می کنین، استفاده کنین.

Image
Image

 مشکلات رایج در پاسخ دهی به این گونه سوالات

در این گونه سوالات، گوینده سوال در مورد هر سه گزینه صحبت میکنه. بنابراین شنیدن یکی از گزینه ها به معنی درست بودن اون گزینه نیست. شما باید گزینه ای که درسته رو انتخاب کنین، نه اولین گزینه ای که می شنوین. معمولا معادل لغوی جواب ها (Synonyms) یا پارافریز جواب ها (Paraphrase) شنیده میشه.پس، انتظار شنیدن همان کلمه ای که تو جواب اومده رو نداشته باشین و آماده باشین تا یا معادل لغوی جواب یا پارافریز آن را بشنوین. سه گزینه ای که به عنوان یکی از جواب های محتمل داده شده خیلی به هم شبیه هستنن و شاید شما نتونین تفاوت آنها را متوجه بشوین. پیشنهاد میشه تو هر گزینه به دنبال کلمه کلیدی (یا( که باعـث تفاوت معنایی گزینه ها میشه بگردین. این نوع سوالات فقط مهارت شنیداری شما رو محک نمیزنه، بلکه مهارت شما رو تو Reading هم تست میکنه. سعی کنین تو این سوالات، زیر کلمات کلیدی خط بکشین و تفاوت معنایی بین گزینه ها را سریعا تشخیص بدین.

نکات

  • هیچ وقت سوالات بخش گذشته را بررسی نکنین زیرا پس از پایان یافتن بخش 4 ، شما 10 دقیقه برای انتقال جواب ها به Answer sheet فرصت دارین. پس، از زمانی که برای چک کردن جواب های بخش حاضر داده شده برای خوندن سوالات قسمت جدید که شامل سوالات چند گزینه ای میشه استفاده کنین. کلمات کلیدی را مشخص کنین.
  • کلمات کلیدی تو سوال به شما تو پاسخ دادن کمک خواهد میکنه. کلمات کلیدی تو گزینه های مختلف، اونایی  هستن که تفاوت معنایی ایجاد می کنن و باعث متمایز شدن گزینه ها از هم میشن.
  • اولین گزینه ای که به عنوان جواب می شنوین رو درست تلقی نکنین. به خاطر داشته باشین که طراحان سوال سعی دارن شما رو به اشتباه بندازن.
  • زمان زیادی رو روی یه سوال صرف نکنین. اگه جواب سوال رو نمیدونین یا مطمئن نیستین، یه حدس منطقی بزنین و برای سوال بعدی وقت بزارین.
  • مراقب کلماتی مثل "But" یا “However”باشین. این کلمات به این معنی هستن که گوینده میخواد جمله قبلی رو  تایید کنه.
  • تمرین بهترین وسیله برای بهتر شدن در این نوع سوالاته.
  • جواب شما به سوالات معمولا یک حرفه، نه یک کلمه. پس، به دستورالعمل پاسخگویی به سوالات چند گزینه ای در زمانی که جواب ها را به Answer sheet انتقال میدین دقت کنین.

 

استراتژی

  • دستورالعمل پاسخ به سوالات را خوب بخونین.
  • سوالات را به دقت بخونین و سعی کنین متوجه بشین که از شما در سوال چی خواسته شده. به این منظور، کلمات کلیدی در سوال را Highlight کنین.
  • به گزینه های داده شده نگاه کنین و سعی کنین از طریق مشخص کردن کلمات کلیدی به تفاوت بین گزینه ها پی ببرین.
  • سعی کنین کلمات معادل لغوی یا پارافریزی که ممکنه بشنوین رو حدس بزنین.
  • پاسخ سوال رو حدس بزنین.
  • زمانی که گوش می کنین، به دنبال کلمات کلیدی و معادل لغوی باشین.
  • اولین جوابی را که می شنوین به عنوان جواب نهایی سوال تلقی نکنین.اونا ممکنه در مورد بیش از یک گزینه صحبت بکنن و در انتها جواب رو بگن. مراقب جواب هایی که توسط گوینده تایید میشن و سپس رد میشن باشین.
  • اگه فکر می کنین یک گزینه می تونه جواب درست سوال باشه، یه علامت تیک کنارش بذارین و به گوینده گوش کنین تا مطمین بشین.
  • بیش از اندازه برای یک سوال وقت نذارین. اگه جواب را از دست دادین، یه حدس بزنین و برروی سوال بعدی تمرکز کنین .

ارسال دیدگاه جدید (5)

امتیاز 0 از 5 بر اساس 0 رای
This comment was minimized by the moderator on the site

دست شما درد نکنه با این تکنیکی که توضیح دادین ، هم ساده بود، هم کاربردی.

آخرین بار در تاریخ حدود 4 سال قبل توسط Super User Admin ویرایش شد الی
This comment was minimized by the moderator on the site

سلام وقتتون بخیر.
مشکل اصلی تو سوالاتیه که گزینه هاش طولانی هستند و وقت نمیشه گزینه ها رو خوند، آیا تنهااااا تکنیک نوت تکینگه؟ یا استراتژی دیگه ای سراغ دارین؟

ممنون

فرامرز
This comment was minimized by the moderator on the site

سلام.
تشکر میکنم بابت اطلاعاتتون که در اختیار ما قرار دادید. این همه اطلاعات به صورت رایگان لطف شما رو می رسونه. من خودم شهرستان زندگی میکنم و شرایط اومدن به تهران رو ندارم، از طرفی 1 ساله درگیر ایلتسم خودم به صورت خودخوان و هم با استفاده از...

سلام.
تشکر میکنم بابت اطلاعاتتون که در اختیار ما قرار دادید. این همه اطلاعات به صورت رایگان لطف شما رو می رسونه. من خودم شهرستان زندگی میکنم و شرایط اومدن به تهران رو ندارم، از طرفی 1 ساله درگیر ایلتسم خودم به صورت خودخوان و هم با استفاده از استاد تا سطح 5.5 رسوندم، اما هر انچه که من تو این یک سال مشکل داشتم رو با تماشای ویدئو های ورکشاپ شما در 2 روز کسب کردم. این کار واسه بچه های شهرستان که از اساتید خوب محرومند روزنه ی امیدی بود.
ممنون

ادامه مطلب
النا
This comment was minimized by the moderator on the site

That's all true. The exercise will definitely promote your listening skills and let you fell immerse in a dynamic environment why all the other skills to somehow participated in listening sector. my main problem is just how I could maintain my...

That's all true. The exercise will definitely promote your listening skills and let you fell immerse in a dynamic environment why all the other skills to somehow participated in listening sector. my main problem is just how I could maintain my limited time appropriately.You know it's so demanding to hear, analyze, choose and mark simultaneously.

ادامه مطلب
Vahid Ahmadsomali
This comment was minimized by the moderator on the site

من هنوز به طور اختصاصی وارد بحث ایلتس نشدم اما چند روز پیش یه امتحان ماک دادم برای اینکه بتونم روش تستسی رو امتحان کنم قبلش این نکات شما رو خوندم و میتونم بگم این روش شما تقریبا 99 درصد جوابگو بوده

ترنج
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد