6 سریال خیلی خوب برای یادگیری بهتر زبان

بازدید: 4609

 

میخوایم راجع به سریالایی صحبت کنیم که میتونن تاثیر خیلی مثبتی روی یادگیری زبانتون داشته باشن. یعنی علاوه بر اینکه میتونین سرگرم بشین از وقتتون هم میتونین نهایت استفاده و ببرین.

 

Friends

 

(محصول ایالات متحدۀ آمریکا، 1994ـ‌ 2004، 10فصل، کمدی موقعیت)friends-1.jpg

سریال «دوستان» دربارۀ گروهی از نیویورکی‌ها در دهۀ سی زندگیشونه. این سریال در ده فصل پخش شده و پر از شوخی و خنده هست. با تماشای سریال دوستان به‌سرعت با شش شخصیت معروف اون خو می‌گیرین؛ به‌طوری‌که وقتی آخرین قسمت فصل دهم را تماشا کنین، از تمام‌شدن سریال ناراحت می‌شین.

✔ از دیدگاه یادگیری زبان

این سریال تلویزیونی برای شروع عالیه؛ چون درک زبان انگلیسی اون خیلی سخت نیست. شخصیت‌ها از واژگانی استفاده می‌کنن که می‌تونین در موقعیت‌های واقعی و روزمره از اونا استفاده کنین. ابتدا می‌تونین با نسخه‌های دارای زیرنویس شروع کنین و وقتی در درک انگلیسی قوی‌تر شدین، نسخه‌های بدون زیرنویس رو ببینین.

 

 

How I Met Your Mother

How-I-Met-Your-Mother-1.jpg

محصول ایالات متحدۀ آمریکا، 2005ـ 2013، 6 فصل، کمدی موقعیت

آشنایی با مادر یک سریال کمدیه که از بسیاری جهات شبیه به سریال friends هستش ولی نسخۀ مدرن‌تریه. این سریالِ بسیار موفق دربارۀ گروهی از دوستان هست که در نیویورک زندگی می‌کنن. هنرپیشه‌ها واقعا به شخصیت و کاراکتر خود جان می‌بخشن. اونا همیشه در شکلی از موقعیت‌های دشوار گرفتار می‌شن. آشنایی با مادر سریال جالبیه که در فهرست ما با فاصلۀ اندکی پس از سریال دوستان قرار می‌گیره.

 

✔ از دیدگاه یادگیری زبان

زبان انگلیسی به‌کاررفته در سریال آشنایی با مادر نیز، مانند سریال دوستان، چندان سخت نیست . در این سریال، واژه‌های کاربردی فراوانی یاد میگیرین که برای معاشرت و روابط اجتماعی بسیار مفیده. به‌علاوه، با تماشای این سریال مشتاق می‌شین که اونو تا آخر تماشا کنین تا بفهمین شخصیت اصلی داستان چجوری با مادر فرزندانش آشنا شده.

The Simpsons

 محصول ایالات متحدۀ آمریکا، 1989 اکنون، 31 فصل، مجموعه‌تلویزیونی پویانماییThe-Simpsons-1.jpg

واژه‌های به‌کاررفته در این مجموعه به کارتون‌هایی که برای بچه‌ها ساخته می‌شه، هیچ شباهتی نداره! این سریال نوعی هجو و طنز از جامعۀ آمریکا است که در تصورات خالق آن، مت گرینیگ (Matt Groening)، شکل گرفته. این سریال بسیار مشهوره و جوایز فراوانی دریافت کرده. تولیدکنندگان سیمپسون‌ها از سال 1989 بیش از سی فصل موفق از اون و ساختن و این مجموعه دست‌کم به هجده زبان ترجمه شده.

✔ از دیدگاه یادگیری زبان

در گفت‌وگوهای سیمپسون‌ها شوخی‌های فرهنگی زیادی وجود داره و شخصیت‌ها سریع صحبت می‌کنن که گاهی دنبال‌کردنِ اونا دشوار می‌شه و از اونا جا می‌مونین؛ ولی شنیدن واژه‌ها و اصطلاحات زندگی روزمره، به‌ویژه زبان عامیانۀ آمریکایی، در این سریال بسیار جالبه. تندحرف‌زدن شخصیت‌ها نیز چالش خوبی برای یادگیری زبانه.

Image
Image
  

The Big Bang Theory

محصول ایالات متحدۀ آمریکا، 2007 ـ 2019 ، 12 فصل، کمدیThe-Big-Bang-Theory-1.jpg

تئوری بیگ‌بنگ سریالی مدرن و سرگرم‌کننده ست. با تماشای 279 قسمت این سریال در دوازده فصل با ساعت‌ها زبان انگلیسی مشغول خواهید شد. این سریال آمریکایی دربارۀ چهار دانشمند و همسایه هاشونه. شخصیت‌ها از دنیاهایی مخالف یکدیگر هستن؛ ولی درنهایت به‌خوبی باهم کنار می‌آن و حتی عاشق هم می‌شن. شخصیت‌های این سریال دوست‌داشتنی هستن و دنبال‌کردن ماجراهای روزانۀ اونا جالبه.

✔ از دیدگاه یادگیری زبان

موضوع‌‌های این سریال جالبه. واژه‌های به‌کاررفته در اون بسیار قابل‌فهم و صحبت‌کردن شخصیت‌ها نیز واضحه. شخصیت‌ها کمی از اصطلاحات علمی استفاده می‌کنن؛ ولی انتظار ندارن که حتی بیننده‌های انگلیسی‌زبان هم بیشترِ این اصطلاحات رو بفهمن. پس فکر نکنین که این اصطلاحات فقط برای شما دشواره. به‌طورکلی، سریال تئوری بیگ‌بنگ ازنظر زبان‌شناسی بسیار جالبه. به‌علاوه، قسمت‌های سریال کوتاهه و به‌راحتی می‌تونین چند قسمت رو پشت‌سرهم ببینین.

Lost

محصول ایالات متحدۀ آمریکا، 2004 ـ 2010 ، 6 فصل، ماجراجویی و علمی ـ تخیلیLost-1.jpg

گروهی از بازماندگان سقوط هواپیمایی در جزیره‌ای دورافتاده و خالی از سکنه در اقیانوس آرام گرفتار می‌شن. این گروه درحالی‌که منتظر کمک هستن، باید یاد بگیرن که چجوری در این جزیره و در کنار یکدیگر زنده بمونن؛ ولی این جزیرۀ دورافتاده رازهایی داره. «گمشدگان» سریال بسیار جذابیه که خیلی خوب ساخته شده.

✔ از دیدگاه یادگیری زبان

شخصیت‌های سریال گمشدگان لهجه‌های گوناگونی دارن که برای بهبود درک شنیداری انگلیسی بسیار عالی هست؛ زیرا تفاوت‌های موجود در زبان انگلیسی شخصیت‌هایی جوان، پیر، آمریکایی، بریتانیایی، استرالیایی یا اسکاتلندی رو می‌شنوین و از هم تشخیص می‌دین.

 

The Office

محصول ایالات متحدۀ آمریکا، 2005 ـ 2013 ، 9 فصل، مستند ساختگیThe-Office-1.jpg

این کمدی آمریکایی از مجموعه‌تلویزیونی بریتانیایی‌ای با همین نام اقتباس شده است. در هر دو (بریتانیایی و آمریکایی) داستان یکی است: زندگی روزمرۀ کارمندان اداری در یک شرکت کاغذ (paper company). این کمدی به‌صورت مستندی ساختگی فیلم‌برداری شده. عوامل تولید فیلم زندگی اداری در شرکت را 24 ساعته فیلم‌برداری می‌کنن و تمام کارکنان نیز می‌دونن که از اونا فیلم‌برداری می‌شه.

✔ از دیدگاه یادگیری زبان

زبان انگلیسی به‌کاررفته در سریال «اداره» کاملا پایه‌ای و ساده هست. ایدۀ پشت سریال نیز بسیار سرگرم‌کننده هست. درنتیجه، به‌آسانی به تماشای اون معتاد می‌شین و هر روز بدون اینکه متوجه باشین، زبان یاد می‌گیرین! با تماشای 201 قسمت 22 دقیقه‌ای سریال ساعت‌ها زبان می‌آموزید. همۀ این ویژگی‌ها سریال اداره را به یکی از بهترین سریال ها برای یادگیری زبان انگلیسی تبدیل کرده!

باید این و در نظر  داشته باشین که هر سریال انگلیسی زبانی میتونه واستون مفید باشه اما اگه ژانر مورد علاقه تونو دنبال کنین قطعا میتونه واستون مفید تر باشه چون هم زبان یاد میگیرین هم لذت بیشتری از گذروندن تایمتون میبرین.

  

ارسال دیدگاه جدید (1)

امتیاز 4 از 5 بر اساس 1 رای
This comment was minimized by the moderator on the site

Deal .?

NAZANIN
  1. 4 / 5
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد