بهترین پادکست‌ها برای تقویت لیسنینگ

بازدید: 6346

4634987

یکی‌از راه های موفقیت در یادگیری زبان انگلیسی  نه تنها در آزمون آیلتس بلکه در زندگی‌روزانه عادت دادن گوش به شنیدن فایل های صوتی است.

ما باید با شنیدن فایل های صوتی به زبان انگلیسی بتونیم یاد بگیریم تا همزمان که به فایل صوتی گوش میدیم همزمان بفهمیم که دقیقا چی میگه.

مثل گوش دادن به اخبار روزانه که هروز تو خونه هامون میشنویم و هم زمان بدون اینکه فکر کنیم میفهمیم که داره راجبه چی حرف میزنه.

پادکست های زیادی وجود داره که تمرکز خودشونو گذاشتن روی آموزش گرامر، وکب و بقیه ی مهارت ها. ولی این پادکست ها فقط جنبه ی آموزشی دارن و نمیتونن ما رو با این که دقیقا یک نیتیو اسپیکر چجوری صحبت میکنه آشنا کنن.

پادکست ها به شما این امکان و میدن که اگه واقعا تو یه کشور انگلیسی زبان زندگی‌کنین با چه چیزی رو به رو‌میشین.

پادکستا category های مختلف دارن و شما میتونین با توجه به علاقتون و یا نیازتون انتخاب کنین که فایل صوتیتون در رابطه با چه موضوعی باشه.

چیزی که واستون جذاب باشه و گوش دادن به اون باعث نشه خوابتون بگیره!

ما امروز  براتون چند تا لینک پادکست معرفی میکنیم و بهتون قول میدیم اگر در رابطه با موضوع خاصی دنبال یادگیری بیشتری هستین گوش دادن به پادکست خیلی میتونه کمکتون کنه. 

Image
Image
   

748202 کجا میتونم به پادکست گوش کنم؟

اگر گوشیتون Apple هست یه اپلیکیشن به اسم podcasts به صورت خودکار روی گوشیتون نصب شده. که میتونین اونجا هرچی میخواین و به راحتی سرچ کنین.

و هم چنین اگر apple device ندارین میتونین یک اپلیکیشن به اسم Stitcher رو نصب کنین که لینکشو این پایین واستون گذاشتیم:

 

www.stitcher.com

این پادکستا چطوری میتونن سطح دانش زبانی شما رو بالا ببرن؟

 

شما میتونین فقط به یک متن گوش بدین و توجهی بهش نداشته باشین که ما بهش میگیم  passive listening و هم چنین میتونین به یه فایل صوتی گوش بدین و همزمان راجع به گرامر و وکب و ساختار جمله ها فکر‌کنین که بهش میگن active listening.

اگر در حال گوش دادن به یک فایل هستید و‌معنی یک کلمه و نمیفهمید میتونین فایل و به عقب برگردونین و دوباره گوش بدین و حدس بزنین که معنی اون کلمه چی ‌میشه و میتونین بعدش کلمه و  داخل دیکشنری سرچ کنین و ببینین درست حدس زدین یا نه. اینطوری در زمان خیلی کوتاهی میتونین دانش زبانیتونو گسترده تر کنین.

گوش دادن به پادکست ها همچنین میتونه روی pronunciation شما تاثیر مستقیم بذاره و میتونین بفهمین که یه نیتیو اسپیکر چجوری کلمات رو تلفظ میکنه تا سعی کنید مثل اون صحبت کنید.

امروز چند تا لینک براتون میزاریم که میتونین داخل اونا پادکست های مختلف گوش کنین:

 

 

 

 

(Author) انگلیسی عمومی بازدید: 6346

ارسال دیدگاه جدید (0)

امتیاز 0 از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد