(Author) آماده سفر شو بازدید: 3221

آماده سفر شو - کپنهاگن

قبل از مشاهده فیلم، لغات را خوب بررسی کنید، فیلم را چندین بار گوش کرده و بعد از روی زیرنویس آن، بخش‌هایی را که متوجه نشدید بررسی کنید.

مکان های دیدنی کپنهاگن

موزه هنرهای معاصر نیکلای (Nikolaj Contemporary Art Center)

«موزه هنرهای معاصر نیکلای» برای کسانی که قصد بازدید از آن را دارند، منظره‌ای بی‌نظیر است. در قلب شهر کپنهاگ، این موزه که پیش از این کلیسا بوده است، میزبان حدود ۵ نمایشگاه از هنرهای تجربی و نوین است.

کاخ امالین‌بورگ (Amalienbor Palace)

کاخ «امالین‌بورگ» محل زندگی خاندان سلطنتی دانمارک است که در مرکز شهر کپنهاگ قرار دارد. پرچم‌های گوناگونی که بالای کاخ برافراشته هستند نشان می‌دهند که کدام‌یک از اعضای خانواده در طول روز در محل اقامت خود حضور دارند.

پری دریایی کوچک(The little Mermaid)

مجسمه پری دریایی کوچک یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری این شهر است که در سال ۱۹۱۳ توسط «کارل یاکوبسن» (Carl Jakobsen) به شهر کپنهاگ هدیه شده‌است. این مجسمه‌ی برنز توسط «ادوارد اریکسن» (Edward Eriksen) و با الهام از قصه‌ی پریان «هانس کریستین اندرسن» (Hans Christian Andersen) ساخته شده و در بندرگاه شهر، در امتداد خط ساحلی (Langelinie) قرار دارد.

دریاچه اسکوئر (The Lake Square)

این سه دریاچه‌ی مصنوعی، یکی از هیجان‌انگیزترین چشم‌اندازهای شهر کپنهاگ هستند. این منطقه به ویژه در تابستان مملو از کسانی است که برای استراحت و تجدید قوا این محل را انتخاب کرده‌اند.

وستربرو (Vesterbro)

«وستربرو» یکی از راحت‌ترین و خودمانی‌ترین مناطق در کپنهاگ است که با شب‌های شاد و زنده، رستوران‌های فوق‌العاده و کافه‌های دنجش شناخته می‌شود

خانه اپرای کپنهاگ (Copenhagen Opera House)

خانه اپرای کپنهاگ یکی از شاهکارهای معماری است که از سال ۲۰۰۵ تا کنون زینت‌بخش این شهر است. تورهای به زبان انگلیسی و دانمارکی و نمایش آثار هنرمندان جهانی، سالانه هزاران بازدید‌کننده را به خود جذب می‌کند.

باغ فردریکزبرگ (Frederiksberg Gardens)

«باغ فردریکزبرگ» یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین پارک‌های شهر و اولین انتخاب ساکنان کپنهاگ برای پیک‌نیک در یک روز گرم و آفتابی است. در طول تابستان، رویدادها و جشنواره‌های موسیقی متعدد هزاران نفر از سراسر دانمارک را به این منطقه می‌کشاند.

ساختمان بورسن (Børsen)

«بورسن» که در قرن هفدهم ساخته شده‌است، یکی از تاثیرگذارترین ساختمان‌های کپنهاگ است. این ساختمان در اصل بورس کالا بود اما از سال ۱۸۵۷ به تملک بک انجمن بازرگانی خصوصی و مستقل در‌آمده‌است. نمایش آثار هنری، نمایش و مجالس باشکوه شهر معمولا در تالارهای اختصاصی این ساختمان برگزار می‌شود.

منطقه‌ی نیهوان (Nyhvan)

در محله‌ی «هانس کریستین اندرسن»، منطقه‌ی «نیهان» قرار دارد که توریستی‌ترین منطقه در شهر کپنهاگ است. این منطقه که پر از سوژه‌های عکاسی است، رستوران‌های لوکس و کافه‌های شیکی دارد که چشم‌انداز زیبا و چشم‌نوازی به کانال می‌دهند.

کریستین شاون (Christianshavn)

«کریستین شاون» محله‌ای است که شهرت خود را مدیون «فری‌تاون کریستیانا» (Freetown Christiana) است. این منطقه میزبان گالری‌های هنری و رستوران‌های شیک است که اغلب آن‌ها در چشم‌انداز زیبای اطراف کانال قرار گرفته‌اند.

سوپرکیلن (Superkilen)

«سوپرکیلن» که در ناحیه‌ی «نوربرو» (Nørrebro) قرار دارد، پارکی است که از سه منطقه‌ی مختلف تشکیل شده‌است: دایره‌ی سرخ، فروشگاه مشکی و پارک سبز. یک تاب از عراق و نیمکتی از برزیل نیز در میان تجهیزاتی به چشم می‌خورد که از کشورهای مختلف وارد شده تا تنوع نژادی جمعیت ساکن در منظقه را نشان دهد.

باغ تیوولی (Tivoli Garden)

«باغ تیوولی» یکی از محبوب‌ترین پارک‌های تفریحی کپنهاگ و یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر است. «تیوولی» برای نخستین بار در سال ۱۸۴۳ گشایش یافت و از آن زمان تا کنون، میزبان هزاران پیر و جوان از سرتاسر دنیا بوده‎‌است.

 

 

 لینک دانلود مستقیم فیلم همراه با زیرنویس

 

 

Consist

متشکل از

Waterfront

آب کنار

Amidst

در میان

Glide

سر خوردن

Cobblestone

سنگ فرش

Beloved

محبوب

Picturesque

بدیع

Ceremony

مراسم

Fairy

پری

Delighted

مسرور

Charm

فریبندگی

Stunning

بسیار خوب

Uniquely

یگانگی

Glasshouse

گلخانه

Cozy

دنج

Combination

ترکیب

Soulful

سرزنده

Series

سلسله

Enchantment

افسون

Cutting edge

پیشگام

 

 

 

 

ارسال دیدگاه جدید (3)

امتیاز 0 از 5 بر اساس 0 رای
This comment was minimized by the moderator on the site

خیلی ممنون ازاین همه مهربانی وزحمت ، ی خواهش داشتم در این ایام عزیز هم باشید لطفا، واسه ما که شهرستانیم دسترسیمون فقط ازاین طریقه.

نازنین زهرا
This comment was minimized by the moderator on the site

مرسى ازتون تورو خدا هميجورى ادامه بدين??

ليلا
This comment was minimized by the moderator on the site

عاشقتونم من . چقدر باحالين

رضا
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد