چند نکته مهم درمورد نوشتن نامه سابقه کار برای مهاجرت یا ادامه تحصیل

بازدید: 1708

1159633

نامه سابقه کار یکی از مهم‌ترین مدارکی است که برای اکثر برنامه‌های مهاجرتی نقش مهمی را ایفا می کند. مخصوصاً برای برنامه هایی مانند اکسپرس اینتری و یا نیروی متخصص استانی این مدرک حائز اهمیت ویژه ای است. لذا لازم دانستم چند نکته در مورد سابقه کار را به شکل خلاصه خدمت شما ارائه دهم:

۱- سابقه کار لازم نیست حتماً با بیمه باشد

اگر چه در آپدیت اکثر پرونده‌های نیروی متخصص مانند استان ساسکاچوان بیمه نیز جزو مدارکی است که خواسته می‌شود. اما میتوان با ارائه نامه سابقه کار از یک شرکت معتبر که دارای وب سایت رسمی است و همچنین ارائه فیش های حقوقی و حکم کارگزینی جای خالی بیمه را پر کرد. گرچه در نهایت این افسر است که در مورد سابقه کار شما و مقبول بودن نامه کاری شما تصمیم میگیرد.

 

۲- سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی تان باشد

اگرچه هیچ کجا رسما چنین چیزی گفته نشده اما با توجه به تجربیات توصیه می شود حتما نامه سابقه کار خود را بر اساس رشته تحصیلی تان بگیرید. اگر سابقه کار شما با رشته تحصیلی تان یکی نباشد، احتمال رجکت شدن پرونده وجود دارد.

 

۳- کلی گویی نکنید

هیچگاه نامه سابقه کار را به شکل کلی تهیه نکنید و حتما جزئیات کارهایی که انجام دادید را در این نامه بیاورید. به عنوان مثال اگر یک مهندس عمران میخواهد این نامه را تهیه کند، اگر صرفاً بنویسد "طراحی سازه" به هیچ عنوان کافی نیست. بلکه باید جزئیات بیشتری مانند نوع سازه، طراحی کدام قسمت سازه، توسط چه برنامه ای و با چه کدی در این بند آورده شود.

 

۴- کامل بنویسید

سعی کنید یک سری جزئیات مانند میزان حقوق، تمام وقت یا پاره وقت بودن، تاریخ شروع، پوزیشن دقیق شغلی و ... را در نامه بیاورید.

 

۵- رسمی کار کنید

نامه شما باید حتماً در سربرگ رسمی شرکت و با مهر و امضای ریاست و یا هر کسی که مسئول مستقیم کار شماست تهیه شود. 

Image
Image
 

۶- کپی نکنید

نامه سابقه کار در واقع هویت شماست. این هویت باید مختص خودتان باشد. مانند اثر انگشت. پس هیچوقت از هیچکس نخواهید که برای شما نامه سابقه کارتان را تهیه کند. این نامه فقط و فقط باید توسط خودتان تهیه گردد. زیرا فقط خودتان می‌دانید که دقیقاً در شرکت چه کارهایی را انجام داده اید.

 

۷- نامه را با NOC رشته خود هماهنگ کنید

قبلاً راجع به این موضوع توضیحات کامل در کانال داده شده است. قبل از اینکه نامه را نهایی کنید حتما محتویات آن را با آنچه که در واقع کانادا به عنوان مسئولیت کاری شما می‌پذیرد چک نمایید. می‌توانید به وبسایت:

https://www.jobbank.gc.ca/home

مراجعه کرده و نام رشته خود را پیدا کنید و سپس با وظایف شغلی که در نامه نوشته اید مقایسه نمایید.

 

۸- تهیه نامه از شرکت هایی که دیگر وجود خارجی ندارند

بارها اتفاق افتاده که کسی قبلاً در شرکتی کار میکرده که هم اکنون این شرکت دیگر وجود خارجی ندارد. در این مواقع می توانید اگر حکم کارگزینی و یا فیش های حقوقی را دارید آنها را ضمیمه پرونده خود نمایید و همچنین سوابق بیمه خود را نیز به این مدارک اضافه کنید. به هر صورت شما باید اثبات کنید که در این شرکت کار می کردید و هم اکنون این شرکت وجود خارجی ندارد و این مسئله باید شفاف شده و در چک لیست مدارک ارسالی بگنجاند.

 

۹- شرایط کار در هنگام تحصیل

اگر در هنگام تحصیل در مقاطع فوق لیسانس و یا دکترا مشغول به کار بوده اید این سابقه کاری شما مورد قبول قرار می گیرد. اما به احتمال زیاد آن را پاره وقت در نظر خواهند گرفت. لذا در محاسبه امتیاز خود مراقب این مسئله باشید که چنانچه اگر افسر مهاجرت این سوابق کاری را پاره وقت در نظر بگیرد و هر دوسال را یکسال فرض کند، امتیاز شما از حد مورد قبول پایین‌تر نیاید.  اما سوابق کاری در مقطع لیسانس به ندرت مقبول می‌افتد. احتمال اینکه افسر مهاجرت سابقه کار شما را قبل از فارغ التحصیلی تان بپذیرد پایین است.

 

 

 

ارسال دیدگاه جدید (0)

امتیاز 0 از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد