مهاجرت تحصیلی به آلمان قسمت دوم

بازدید: 1052
immigration-44.jpg

مهاجرت تحصیلی به آلمان به همراه بورسیه تحصیلی

 

    

گرفتن بورسیه تحصیلی در آلمان برای افراد خاص و با استعداد امکان پذیره. مهاجرت تحصیلی به آلمان به همراه بورسیه تحصیلی بدون در نظر گرفتن درآمد شخص و یا والدین داده می شه . بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت از روش تحصیلی رو دارن، تمایل به گرفتن بورسیه تحصیلی دارن و باید این نکته رو در نظر داشته باشن که بورسیه تحصیلی تنها به افراد خاص تعلق می گیره و کار بسیار مشکلی هست. اما در مقطع دکتری برای افراد با رزومه قوی امکان پذیرتر هست. در آلمان برنامه های بورسیه ای متفاوتی وجود داره. در ادامه به چند مورد از بورسیه های کشور آلمان اشاره می کنیم. این بورسیه ها به افراد خاص و دارای رزومه تحصیلی بسیار قوی و با استعداد تعلق می گیره:


بورسیه Mailcheck

1,500 دلار ماهیانه

مقطع کارشناسی

بورسیه trendhim talent

2,000 یورو ماهیانه

مقطع کارشناسی

بورسیه بنیاد فردریش ایبرت

1,000 یورو ماهیانه

مقطع کارشناسی ارشد

بورسیه بنیاد علمی علوم آلمانی

1,250 یورو ماهیانه

مقطع دکتری

بورسیه stipendiumplus

1,350 یورو ماهیانه

مقطع دکتری


Banner01.jpg

immigration-44.jpg

مهاجرت تحصیلی رایگان به آلمان

 

 

در مورد تحصیل رایگان در آلمان باید بگیم که از سال 2014 کشور آلمان تحصیل رو در این کشور رایگان اعلام کرد. این به اون معناست که اکثر دانشگاه های این کشور شهریه ‌ای بابت تحصیل نمیگیرن. تحصیل رایگان در مقطع لیسانس و فوق‌ لیسانس برای عموم دانشجویان با دارا بودن شرایط لازم در دسترس هست.  برای تحصیل در مقطع دکترا هم معمولا تا 6 ترم تحصیل به ‌صورت رایگان یا حتی با دریافت دستمزد هست.

immigration-44.jpg

مهاجرت تحصیلی به آلمان از طریق تحصیل در کالج

 

 

متقاضیانی که قصد مهاجرت دانشجویی به آلمان رو دارن، می تونن برای دوره تحصیل  کالج ها رو انتخاب کنن. کالج های آلمان در زمینه های مختلف، دوره های آموزشی  ارائه می دن. البته افراد باید در نظر داشته باشن، داشتن سن مناسب از شرایط مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل برای تحصیل در کالج ها هست که عموماً سن مناسب تا 23 سال خواهد بود.

immigration-44.jpg

مهاجرت تحصیلی به آلمان از طریق دوره زبان

 

 

مهاجرت تحصیلی به آلمان می تونه با تحصیل در دوره زبان صورت بگیره. افرادی که دارای مدرک زبان مورد نظر نیستن میتونن تحصیل در دوره های زبان در کشور آلمان رو انتخاب کنن. اما این واقعیت وجود داره که برای تحصیل در دوره زبان، امکان گرفتن ویزا بسیار کمه و امکان داره ویزا ریجکت بشه زیرا فرد می تونه با هزینه بسیار کم در کشور خودش دوره زبان رو بگذرونه و نیاز به گذراندن دوره زبان با هزینه بالا در آلمان نیست و احتمال این که قصد اصلی از اخذ ویزا، تحصیل نیست و قصد اصلی متقاضی درخواست پناهندگی هست و  در ذهن افسر ویزا ایجاد می کنه.

immigration-44.jpg

شرایط سنی مهاجرت تحصیلی به آلمان

 

 

برای مهاجرت دانشجویی به آلمان باید در نظر داشته باشید که یکی از اصلی ترین شرایط مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل داشتن سن مناسبه. افراد باید برای تحصیل در هر مقطعی دارای شرایط سنی مناسب با  همون مقطع مورد نظر باشن. برای تحصیل در مقطع کارشناسی افراد باید حداکثر تا 23 سال سن باشن و افرادی که میخوان درمقطع کارشناسی ‌ارشد تحصیل کنن باید حداکثر 30 سال سن داشته باشن. البته باید این ‌موضوع را در نظر داشت که گپ تحصیلی بالا هم می تونه برای اخذ ویزا و پذیرش تحصیل در آلمان فرد رو با مشکل روبرو کنه.

immigration-44.jpg

مدرک زبان مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی به آلمان

 

 

افرادی که میخوان درکشور آلمان تحصیل کنن، باید برای تحصیل، مدرک زبان مورد نیاز رو داشته باشن. تحصیل در کشور آلمان به زبان انگلیسی و آلمانی امکان‌ پذیره اما بیشتر دانشگاه های آلمان تحصیل به زبان آلمانی رو ارائه می دن.

immigration-44.jpg

مدرک زبان آلمانی برای مهاجرت تحصیلی به آلمان

 

 

همون طور که گفتیم تحصیل در کشور آلمان عموماً به زبان آلمانیه، یعنی حدود 95 درصد دانشگاه های کشور آلمان به زبان آلمانی آموزش میدن. در دانشگاه های رایگان آلمان هم فرد نیاز به ارائه مدرک زبان آلمانی داره. در صورت این ‌که تحصیل فرد به زبان آلمانی باشه، مدرک زبان حداقل B1 آلمانی مورد نیازه. این مدرک زبان فقط برای اخذ پذیرش می تونه کمک کننده باشه. چون فرد باید به ‌محض ورود به کشور آلمان زبان خودشو تقویت کنه و با مدرک B2 آلمانی، وارد مقطع تحصیلی بشه.

Image
Image

immigration-44.jpg

مدرک زبان انگلیسی برای مهاجرت تحصیلی به آلمان

 

 

تحصیل به زبان انگلیسی هم در کشور آلمان برای افراد امکان ‌پذیره. افرادی که تمایل به تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان  دارن، باید تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور رو انتخاب کنن. برای تحصیل به زبان انگلیسی ارائه مدرک حداقل زبان آیلتس 6 مورد نیازه.

immigration-44.jpg

معدل مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی به آلمان

 

 

از جمله شرایط مهاجرت تحصیلی به آلمان، داشتن معدل لازم برای تحصیل در دانشگاه های این کشوره. افراد باید در مقاطع قبلی تحصیلی خود معدلی بالاتر از 15 داشته باشن. این نکته نیز حائز اهمیت است که معدل تحصیلی با توجه به رشته تحصیلی می ‌تونه متفاوت باشه و امکان داره در برخی از رشته ها معدل بالاتری برای تحصیل نیاز باشه، مثل تحصیل در رشته های پزشکی و دندان ‌پزشکی .

immigration-44.jpg

کار دانشجویی در زمان تحصیل در آلمان

 

 

بسیاری از دانشجویان بین المللی تمایل دارن که در زمان تحصیل کار دانشجویی هم انجام بدن. مزیت کار هنگام تحصیل اینه که  از طریق در آمد حاصل از کار دانشجویی می تونیم بخشی از هزینه های زندگی دانشجویی رو تامین کنیم. با توجه به نوسانات ارز در سال های اخیر، مزیت دوم برای دانشجویان ایرانی پررنگ تر شده است و دانشجویان ایرانی ترجیح می دن که در کشور آلمان نیز درآمد یورویی داشته باشن. خوشبختانه دانشجویان بین المللی در آلمان اجازه کار در حین تحصیل دارن. متقاضیان مهاجرت تحصیلی به آلمان می توانند در حین تحصیل 120 روز کار تمام وقت و یا 240 روز کار پاره وقت داشته باشن و ساعتی از 8 تا 12 یورو درآمد داشته باشن و بخشی از هزینه های زندگی خودشونو در حین تحصیل تامین کنن.

ارسال دیدگاه جدید (0)

امتیاز 0 از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد