تغییرات برنامه نیروی متخصص ساسکاچوان

بازدید: 3915

 برنامه نیروی متخصص ساسکاچوان که همیشه یکی از برنامه های قابل اعتماد و خوب مهاجرتی بوده، این روزها دچار تغییرات فراوانی گشته است. اگرچه ممکن است این تغییرات در مجموع به مذاق متقاضیان خوش نیاید اما شاید بتوان از دیدگاه دیگری به این اتفاقات نگاه کرد.دلیل این همه تغییر چیست؟

۱- حذف یک رشته کاملا موقتی بوده و اصلا بدین معنا نیست که این ناک ها برای همیشه از این برنامه حذف شده باشند.اگر تاریخچه برنامه نیروی متخصص این استان را بررسی کنیم خواهیم دید که رشته های بسیاری به شکل متناوب از لیست مورد تقاضا حذف و مجدد به این لیست اضافه شده است. پس اگر رشته شما از لیست حذف شده اصلاً جای نگرانی وجود ندارد زیرا ممکن است پس از مدتی مجدد به لیست بازگردد.

۲- تغییرات در لیست رشته های مورد نیاز این استان کاملا عادی بوده و جزء لاینفک این برنامه است. به طور کل استان ساسکاچوان رشته های مورد نظر خود را بر اساس "نیاز بازار" تنظیم می‌کند و قطعاً در بازه های زمانی چند ماهه ممکن است تغییرات زیادی بر روی رشته ها ایجاد شود.

۳- یکی دیگر از دلایل این حذف و اضافه ها را میتوان به حد نصاب رسیدن پرونده ها در آن رشته ها دانست. به عنوان مثال فرض کنید استان ساسکاچوان در برنامه ریزی خود قرار بوده ۵۰۰ مهندس عمران انتخاب کند. حال اگر این تعداد زودتر به سقف مورد نظر برسد مهندسی عمران از لیست رشته های مورد نیاز حذف خواهد شد. اما این حذف شدن ها به هیچ عنوان دائمی نبوده و در برنامه ریزی سال آینده (و یا حتی زودتر) ممکن است مجددا به این لیست اضافه شود.

۴- دلیل دیگر حذف شدن رشته ها، به خصوص مهندسی ها، ترافیک ایجاد شده در موسسه های نظام مند جهت اخذ ریولیشن است. همانطور که می دانید تقریباً اکثر مهندسی ها برای این برنامه نیاز به اخذ رگیولیشن apegs داشتند. طبیعتاً اگر سازمان apegs نتواند پاسخگوی این همه تقاضا باشد منجر به این مسئله خواهد شد که اداره مهاجرت برای سبک شدن کار و ایجاد تنفس به شکل مقطعی این رشته‌ها را از لیست حذف کرده و مجال را برای موسسات مربوطه فراهم میکند که پرونده های ارسال شده و باقیمانده را به سرانجام برساند.

اما چه باید کرد؟

۱- شاید منطقی ترین تصمیمی که می‌توان گرفت این باشد که بهتر است مسیر اخذ ریولیشن را ادامه داد و همزمان با آن برای گرفتن مدرک زبان با نمره بالاتر تلاش نمود تا به محض اضافه شدن ناک مورد نظر به برنامه بتوان با تمام نیرو و قوا وارد میدان شد و موفقیت خود را تضمین نمود.

۲- برنامه نیروی متخصص کبک را به عنوان جایگزین انتخاب نمود. همانطور که اطلاع دارید این برنامه احتمالا از اواسط ماه سپتامبر به شکل رسمی بازگشایی شده و شروع به دریافت پرونده می کند.

۳- برنامه نیروی کار آلمان برنامه ای بسیار مناسب برای آن دسته از دوستانی است که نمی‌توانند تا اضافه شدن مجدد رشته تحصیلیشان به لیست صبر کنند.

۴- تحصیل در کانادا هم میتواند یکی از انتخاب‌های دوستانی باشد که برنامه های فوق را نمی پسندند. اگرچه هزینه تحصیل در کانادا بالاست اما به هر حال برنامه ای مطمئن و همیشگی است.

ارسال دیدگاه جدید (0)

امتیاز 0 از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد