مهاجرت به استرالیا

بازدید: 4258

برای مهاجرت به استرالیا با توجه به شرایط مالی و تخصصی که داریم می توان روشهای مختلفی را اقدام کرد که پرتقاضا ترین ویزای استرالیا، اقامت دائم می باشد.

روش اخذ ویزای اقامت دائم استرالیا

ویزای اقامت دائم استرالیا در دو ساب کلاس 189 و 190 قرار می گیرد و دارای سیستم امتیازبندی می باشد. حدنصاب برای واجد شرایط اخذ دعوت نامه امتیاز حداقلی 60 می باشد. روش امتیاز دهی بر اساس سن، سابقه کار ، مدرک تحصیلی و سطح زبان است.البته پارامترهای دیگر نیز می تواند به افزایش امتیاز متقاضی جهت کسب اقامت دائم استرالیا کمک کند.

قدم اول برای اخذ اقامت دائم استرالیا

ابتدا شغل خود را از طریق سایت www.anzscosearch.com  چک کنید که آیا در لیست مشاغل مورد نیاز وجود دارد و اینکه آیا شرایط اسپانسری دارد یا خیر

قدم دوم برای اخذ اقامت دائم استرالیا

پس از اطمینان از وجود شغل در لیست مورد نیاز استرالیا باید شرایط امتیازی خود را حساب کنید. 

سن

-سن از 25 تا آخر32 سالگی 30 امتیاز دارد و از 33 سالگی تا انتهای 39 سالگی 25 امتیاز و از 40 سالگی تا 45 سالگی 15 امتیاز

-مدرک تحصیلی معادل استرالیا باری فوق دیپلم 10 امتیاز و لیسانیو فوق لیسانس 15 امتیاز و برای دکتری 20 امتیاز در نظر می گیرند.

سابقه کار

سابقه کار تایید شده توسط سازمانهای ارزیابی استرالیابه ازای 3 تا 5سال 5 امتیاز و به ازای 5 تا 8 سال 10 امتیاز و به ازای 8 سال و بیشتر 15 امتیاز در نظر می گیرند.

مدرک زبان

مدرک زبان به ازای آیلتس 6 یا 50 در آزمون پی تی ایی و در هر چهار مهارت الزامی هست ولی نمرات بیشتر امتیاز دارند که میتوانید از طریق لینک زیر آزمونهای زبان مورد تایید استرالیا را بررسی نمایید.

https://www.homeaffairs.gov.au/lega/lega/form/immi-faqs/aelt

ویزای 189 و 190 هردو اقامت دائم می باشند که 5 ساله هست و دارنده این ویزا می تواند تا 5 سال در استرالیا بدون هیچ مشکلی زندگی کند کار کند و آزادانه رفت و آمد کند و در صورتیکه 3 سال از 5 سال در استرالیا اقامت داشته باشد می تواند بعد از 4سال برای شهروندی اقدام کند.

تفاوت این دو ویزا در شرایط امتیازی آن می باشد که در ویزای 189 متقاضی باید به امتیاز حداقلی 60 برسد و در صورت اخذ ویزا می تواند هر ایالتی را برای زندگی انتخاب نماید اما در ویزای 190 متقاضی نیاز به حداقل امتیاز 55 دارد و 5 امتیاز کسری را می تواند از ایالت مورد نظر بگیرد که در اینصورت به آن ویزای اسپانسری می گویند و متقاضی تعهد اخلاقی دارد که دو سال در ایالتی که اسپانسر شده است اقامت داشته باشد. البته قابل ذکر است که این تعهد اخلاقی هست و قانونی نیست.

قدم سوم جهت اخذ اقامت دائم استرالیا : اخذ اسسمنت

پس از بررسی دقیق شرایط امتیازی و زبان نوبت به اقدام و تشکیل پروند مهاجرتی می باشد.سوال اصلی اینجاست:

آیا برای اقدام جهت اخذ ویزای اقامت دائم استرالیا نیاز به وکیل دارم؟

جواب : در حقیقت اقدام جهت اخذ ویزای اقامت دائم نیازمند وکیل نیست و خود شخص هم می تواند اقدام کند که البته مستلزم خواندن دقیق دستورالعمل و اجرای بندهای آن است.

هزینه تشکیل پرونده اقامت استرالیا چقدر است ؟

جواب : نرخ مشخصی وجود ندارد ولی بین  8 تا 10 ملیون تومان منصافانه است و بیشتر از این مقدار هزینه منطقی نیست.
اخذ اسسمنت یک پروسه فنی هست که بنا به شغل سازمان ارزیابی در استرالیا تعیین می شود و باید مدارک مورد نیاز فراهم شود.مثلا مهندسین باید از سازمان EA استرالیا و یا مشاغل مرتبط با کامپیوتر باید از سازمان ACS  استرالیا اسسمنت یا ارزیابی شغلی دریافت کنند.

قدم چهارم جهت اخذ اقامت دائم استرالیا : EOI

پس از دریافت اسسمنت استرالیا و اخذ نمره زبان مورد نیاز نوبت درخواست مهاجرت به استرالیا بصورت رسمی هست که به آن EOI  می گویند و پس از دعوت نامه مرحله لاجمنت و اخذ ویزا می باشد.

کل پروسه اخذ ویزا می تواند از 8 ماه تا دوسال زمان ببرد.

مرکز تخصصی مشاوره مهاجرت بیان برتر با هدف کمک به متقاضیان مهاجرت می تواند اطلاعات کامل پروسه اخذ اقامت دائم استرالیا را به شما ارائه دهد و به شما کمک میکند تا کاملا آگاهانه قدم در مسیر مهاجرت بردارید.

اولین قدم برای اخذ مشاوره مهاجرت تکمیل فرم ارزیابی می باشد و پس از تکمیل کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت.

به شما توصیه اکید می کنیم که قبل از اقدام جهت تشکیل پرونده در نزد هر وکیلی ویا دفتر مهاجرتی، ابتدا از مشاوره ما بهره مند شوید تا دچار پشیمانی نشوید.

مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه گذاری

اقتصاد استرالیا توسعه یافته هست و براساس کشاورزی و بازرگانی می باشد.درمیان بهترین شهرهای جهان برای زندگی همیشه نام ملبورن و سیدنی وجود دارد. استرالیا در سال 2017 دارای افزایش تولید 1.7% بوده و یکی از 5 اقتصاد روبه رشد دنیا می باشد. پول رسمی استرالیا دلار است و استرالیا با درامد سرانه 66984 دلار، پنجمین درآمد سرانه دنیا را دارد.
از لحاظ اقتصادی استرالیا دوازدهمین کشور اقتصادی دنیا می باشد و استرالیا چهارمین صادرکننده بزرگ دنیا در زمینه محصولات کشاورزی و انرژی است.

پیش نیازهای سرمایه گذاری

1. دریافت تاییده ازیکی از استانهای استرالیا

2. سن متقاضی کمتر از 55 سال

3. حداقل 65 امتیاز

4. گردش مالی حداقلی 300 هزار دلار در حداقل یک سال یا حداکثر دوسال

5. دارابودن حداقل 30 درصد سهام دریک یا چند تجارت

6. داشتن حداقل دوسال سابقه مدیریتی در بیزنی

7. دارایی حداقل 800 هزار دلار بصورت ملک یا حساب بلندمدت(این سرمایه به نام همسر متقاضی می تواند باشد)

در صورت دریافت این ویزا مقاضی متعهد می گردد که در استان مربوطه تا دریافت اقامت دائم کار و زندگی نماید.

درصورت هرگونه سوال با شماره های ٨٨۶٨٣٧١۵ - ٨٨۶٨۶٩٧٢ تماس حاصل فرمایید. 

https://www.homeaffairs.gov.au/trav/visa-1/188-

ارسال دیدگاه جدید (0)

امتیاز 0 از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد