۱۰ موضوع پرتکرار در Writing آیلتس

بازدید: 2371

2450503 

امروز میخوایم درباره مهم ترین و رایج ترین تاپیک های رایتینگ آیلتس تسک دو صحبت کنیم.

سوالی که داوطلبان آیلتس از خودشون می‌پرسن اینه که «متداول‌ترین موضوعات بخش دوم رایتینگ آیلتس چیه؟» .اونا نگران هستن که با این موضوعات آشنا نباشن و ایده‌های مناسب براشون نداشته باشن. این امر به ویژه برای دانش‌آموزان کشورهای «در حال توسعه» صادقه، زیرا بیشتر سؤال‌ها درباره مسائل و مشکلات «جهان اول» هست. بیایید این نقطه ضعف رو به یک مزیت تبدیل کنیم.

  

3156280آیا سوالات تسک دو در آزمون ها تکرار می شه؟

 

جواب بله یا خیر هست. تعداد زیادی موضوع در تسک دو مطرح می شه. در آخرین شمارش، حدود 50 موضوع مختلف (بر اساس جمع آوری داده ها در چند سال گذشته) وجود داشته.  

 

IELTS Essay Topics

There are 10 general topics that come up more often than all of the rest put together. They are:

  • Health
  • Environment
  • Education
  • Development
  • Globalisation
  • Public Transport
  • Criminal Justice
  • Youth Crime
  • Technology
  • Government Spending 

 

1.Develop a vocabulary list for each topic

داشتن واژگان مرتبط برای هر موضوع به شما مزیت بزرگی می ده. بسیاری از داوطلبان در ارائه واژگان مرتبط با شکست مواجه می شن. 

 هنگامی که به واژگان جدید نگاه می کنین، سعی کنین ابتدا معنی رو از روی context حدس بزنین و سپس معنی رو جستجو کنین تا مطمئن بشین ایده شما با معنای واقعی مطابقت داره. همچنین، حتماً به کلمه داخل جمله نگاه کنین تا از نحوه ارتباط اون با کلمات دیگه آگاه بشین.

هنگام ضبط واژگان، این کارو به گونه ای انجام بدین که به شما کمک کنه اونارو به خاطر بسپرین. هرکس به شیوه ای متفاوت یاد می گیره و هرکس واژگان رو به روشی متفاوت یاد میگیره. بعضیا دوست دارن در کنار کلمه نقاشی بکشن، بعضیا دوست دارن مترادف یا متضاد بنویسن، بعضیای دیگه ترجیح می دن چند جمله بنویسن و برخی دوست دارن از phonemic chart برای نوشتن کلمه استفاده کنند. هر کاری که برای شما مفیده، همونو انجام بدین.

همچنین مرور منظم کلمات بسیار مهمه. این موثرترین راه برای به خاطر سپردن کلماته. بسیاری از مردم کلمات زیادی رو یاد می گیرن و یک هفته بعد نمی تونن اونارو به خاطر بسپرن. توصیه می کنم یک روز پس از یادگیری اونا برای اولین بار، سپس یک هفته بعد و سپس در نهایت یک ماه بعد اونارو مرور کنین. پس از آن، کلمات معمولا در خاطر شما میمونن.

 

2.Practice reading and listening within these topics

برای موفقیت در آزمون آیلتس باید در خانه تمرین کنین. حتی فقط 60 دقیقه در روز می تونه تفاوت بزرگی ایجاد کنه. این نه تنها میتونه هر چهار مهارت رو بهبود ببخشه، بلکه شما رو همزمان با موضوعات رایج آشنا می کنه. چرا وقتتون رو برای گوش دادن یا خوندن چیزی تلف کنین، اگر درباره چیزی هست که احتمالاً در آزمون مطرح نمی شه؟  

اگر در حال خوندن یک روزنامه انگلیسی هستین، به دنبال مقالاتی در مورد موضوعات رایج باشین و هر واژگان خوبی رو جمع آوری کنین.

اگر دوست دارین به رادیو یا پادکست گوش بدین، مواردی رو در مورد موضوعات رایج پیدا کنین.

 

3.Study within the common topics

این روش اونقدر موثره که برخی از بهترین مدارس آیلتس شروع به اتخاذ این رویکرد کردن. اگر قصد مطالعه یا تمرین هر چیزی رو دارین، اونا رو در چارچوب یکی از موضوعات رایج انجام بدین. 

به عنوان مثال، اگر در حال تمرین صحبت کردن با یک دوست در اسکایپ هستین، چرا یکی از مسائل بالا رو مطرح نکنین؟

اگر در حال تمرین مقاله نویسی هستین، سوالی در مورد یکی از محبوب ترین یا تکراری ترین موضوعات آیلتس پیدا کنین.

 

Can I just focus on these topics and get a high band score?

بدیهی است که دستیابی به نمره بالا بسیار بیشتر از تمرکز بر موضوعات تکراری هست، اما این به شما امکان می ده به روشی هوشمندانه تر و کارآمدتر مطالعه و آماده شوید و مزیت بزرگی به شما می ده.

با این حال، می خوام اضافه کنم که مطالعه چیزهایی که به اونا علاقه دارین نیز مهمه. اگر واقعاً به موضوعی علاقه مند هستین، مطالعه اون بسیار آسون تره و احتمال ترک اون کمتره. لطفاً همچنین برای خواندن، گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن در مورد علاقه خود وقت بزارین. اگر عاشق فوتبال هستین، هر روز در مورد تیم خود درwww.goal.com   بخونین. عاشق مد هستین؟ چند وبلاگ مد لباس رو پیدا کنین. به عکاسی علاقه دارین؟ - چرا در مورد آن وبلاگ نمی نویسین؟ آیا به اخترفیزیک علاقه دارین؟ به رادیو گفتگوی ستاره گوش بدین.

 

 

ارسال دیدگاه جدید (0)

امتیاز 0 از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد