چجوری یه توصیه نامه تاثیرگذار بنویسیم!

بازدید: 597

1159633بریم ببینیم چجوری یه توصیه نامه تاثیرگذار بنویسیم!

یادتون نره نوشتن یک توصیه نامه عالی نیاز به توجه به جزئیات، درک واضح از فردی که توصیه می کنید و توانایی نوشتن متقاعد کننده داره. اینجا چند تا نکته در مورد نحوه نوشتن یک توصیه نامه عالی رو براتون آوردیم:

1. با یه شروع قوی شروع کنین

 پاراگراف اول نامه باید توضیح بده که شما کی هستین، رابطه شما با شخصی که توصیه می کنین و مدت زمانی هست که اون رو می شناسید. همچنین می تونین صلاحیت یا تجربه خودتون رو در زمینه مرتبط با توصیه ذکر بکنین.

2. در مورد نقاط قوت بحث کنید

در متن نامه، نقاط قوت و دستاوردها رو برجسته کنین. مثال های مشخصی از اینکه چجوری  در کار یا عملکرد تحصیلی خودش برتر بوده ارائه بدین. این به خواننده کمک می کنه تا بفهمه چرا به اون شخص توصیه می کنید.

3. مشخص و دقیق باشین

 نمونه های مشخصی از دستاوردها یا کارها ارائه بدین. این به خواننده کمک می کنه تا توانایی ها و دستاوردها رو درک کنه. از داده ها یا مثال های خاص برای پشتیبانی از اظهارات خودتون استفاده کنین.

4. زمینه رو فراهم کنین

 زمینه ای رو برای ذکر کردن دستاوردها فراهم کنین، مثل توضیح چالش هایی که با اون ها روبرو بوده یا محیطی که در اون کار می کردن. این به خواننده کمک می کنه تا اهمیت دستاوردها رو درک کنن.

5. قانع کننده بنویس

 از زبان قوی و مثبت برای متقاعد کردن خواننده در مورد توانایی ها و دستاوردها استفاده کنین. از مثال ها و شواهد عینی برای حمایت از ادعاهای خودتون استفاده کنین.

6. با یک توصیه قوی ببندید

در نتیجه، توصیه خودتون رو خلاصه کنید و اگه خواننده سؤالی داشت، اطلاعات تماس خودتون رو بهش بدین.

7. تصحیح و ویرایش یادتون نره

 نامه رو با دقت تصحیح کنین تا از اشتباهات و اشتباهات املایی جلوگیری بشه. برای وضوح و اختصار ویرایشش کنید.

به یاد داشته باشین، یک توصیه نامه عالی میتونه تفاوت قابل توجهی در شغل یا آرزوهای تحصیلی یک نفر ایجاد بکنه. 

با زمان گذاشتن برای نوشتن نامه ای متفکرانه، مفصل و متقاعد کننده، میتونید به فردی که توصیه می کنید کمک کنین تا به  اهدافش برسه.

Image
Image
  

(Author) انگلیسی عمومی بازدید: 597

ارسال دیدگاه جدید (0)

امتیاز 0 از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد