نکات طلایی برای مطالعه زبان انگلیسی

بازدید: 1495

 1080939

 

شاید شما هم بارها برای زبان خوندن برنامه ریزی کردید و در حین خوندن زود خسته شدید، حواستون پرت شده یا متوجه شدید نسبت به وقتی که گذاشتید مطالعه تون بازدهی کافی رو نداشته. اینجا چند تا نکته هست که می تونه کمک کنه مطالعه تون منظم تر و کارآمد تر باشه!

 

۱. روزهای هفته که قراره مطالعه داشته باشید رو مشخص کنید

وقتی روزها و ساعت هایی که می خواید مطالعه کنید رو مشخص می کنید و برای مدتی طبق اون برنامه پیش میرید، عادت مطالعه کردن توی اون روز و ساعت مشخص شکل میگیره و بعد از اون برای انجام دادنش واستون  سختی وجود نداره. برای مطالعه، زمانی که پرانرژی تر هستید، تمرکزتون هم بیشتر می‌شه. پس این رو هم موقع برنامه ریزی‌تون در نظر بگیرید. (ممکنه این زمان صبح زود ،بعد از ظهر و یا نیمه شب باشه. این بستگی به خودتون داره.) یادتون باشه که فقط تا زمان شکل گیری عادت ممکنه درس خوندن واستون سخت باشه.

 

۲. یک جای ساکت و بدون مزاحمت رو برای مطالعه انتخاب کنید

همه مون میدونیم که وقتی توی جمع یا یک محیط شلوغ شروع به درس خوندن میکنیم، بعد از یک مدت کوتاه حواس‌مون به راحتی پرت میشه و کتاب رو کنار می‌ذاریم. برای جلوگیری از این اتفاق، از قبل شروع مطالعه، یک محل ساکت رو پیدا کنید. همه ی کتاب ها، جزوه ها، خوراکی و هرچیزی که حین درس خوندن بهش نیاز دارید رو در دسترس بذارید. لحظه ی قبل از شروع مطالعه، بهترین فرصت برای اینه که موبایل یا هر وسیله الکترونیکی که برای درس خوندن بهش احتیاج ندارید رو دور کنید یا از برنامه هایی مثل  (FOREST)که دسترسی به بعضی از برنامه های موبایل رو برای مدتی که مشخص میکنید، محدود میکنه و باعث تمرکز بیشتر میشه استفاده کنید.

 

۳. برنامه هاتون رو اولویت بندی کنید و بر اساس اون تا جایی که امکان داره حجم کارتون رو کم کنید

اگر برای زبان خوندن به سختی وقت پیدا می کنید، به وظایفی که دارید دوباره فکر کنید. می تونید یه لیست از مسئولیت هاتون بنویسید و نسبت به اهمیتی که دارن در موردشون بازنگری کنید. یه وقتا میشه مسئولیت رو به عهده فرد دیگه سپرد یا از کسی برای انجام شون کمک گرفت. گاهی هم می تونیم انجام بعضی کارها رو به تعویق بندازیم که برای اهداف کوتاه مدت و مهم مون اهمیت ویژه‌‌تری قائل بشیم.

 

۴. با همکلاسی ها یا پارتنر زبانی تون درس بخونید و تمرین کنید

این کار نه تنها باعث ایجاد انگیزه براتون میشه، بلکه می تونه کمک‌تون کنه یادگیری با احساس رقابت و در نهایت با سرعت بالاتری اتفاق بیافته.

تاثیراشتراک اطلاعات و دانش زبانی تون با فردی که هم سطح خودتونه رو  دست کم نگیرید! در کنار این ها می تونید برنامه ای مشابه برای مطالعه داشته باشید و توی زمان های آزادتون با هم راجع به اون موضوعات به انگلیسی صحبت کنید.

 

۵. اهداف تون رو یادداشت کنید و جایی که هرروز میبینید بذاریدشون

دیدن اهداف تون که نوشته شده و توی یک بخش مشخص خونه یا محل کار قابل دیدنه، شما رو به اون ها متعهد می کنه و باعث میشه برای رسیدن بهشون جدی ترباشید. گاهی گفتن اهدافتون به بقیه (دوستان، خانواده، و...) تاثیر زیادی روی بیشتر شدن تلاش و مصمم‌تر شدن توی اون زمینه داره. از این به بعد روی یک سطحی که قابل پاک شدن نیست، هدف نهایی تون از زبان خوندن رو بنویسید و نگران نباشید از اینکه با بقیه در مورد هدف تون صحبت کنید.

 

Image
Image
  

 

(Author) انگلیسی عمومی بازدید: 1495

ارسال دیدگاه جدید (0)

امتیاز 0 از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد