آزمون آیلتس کامپیوتری به زودی در ایران

بازدید: 2796
imagenews 1:
imagenews 2:
imagenews 3:

آزمون آیلتس کامپیوتری به زودی در ایران

به گزارش روابط عمومی مرکز بیان برتر، آزمون کامپیوتری آیلتس به زودی در تمام کشورها برگزار خواهد شد. همانطوریکه می دانید، در حال حاضر آزمون آیلتس در تمام کشورها به صورت حضوری و توسط یک شخص آزمون گیرنده، برگزار می شود. به گزارش وب سایت رسمی آیلتس به آدرس www.ielts.org، این آزمون که هم اکنون برای ادامه تحصیل یا مهاجرت، مورد توجه روز افزون شرکت کنندگان در سرتاسر دنیا قرار گرفته است، در سال 2016، برای اولین بار، در 20 کشور برای آزمون دهنگانی که نیاز به ویزای کشور انگلیس داشتند، به صورت کامپیوتری برگزار شد.

در حال حاضر این آزمون ها در دو ماژول آکادمیک و جنرال به صورت کامپیوتری در بعضی کشورها برگزار میشود و هر روز بر تعداد شرکت کنندگان آن افزوده می شود. براساس اعلام سایت رسمی آیلتس، این تغییر، برای بالا بردن اطمینان و جامعیت آزمون آیلتس لحاظ شده است. همچنین، کامپیوتری شدن آزمون ها، امکان انتخاب تاریخ های بیشتری را برای آزمون دهنگان فراهم میکند و نتایج آزمون نیز طی 5 تا 7 روز در اختیار شرکت کنندگان قرار خواهد داد که نسبت به 13 روز آزمون حضوری، یک پیشرفت محسوب میشود.

لازم به ذکر است، کارنامه، محتوا، زمان‌بندی و ساختار آزمون آیلتس و سختی و آسانی آن چه در حالت کامپیوتری و چه کاغذی کاملا مشابه هم هستند. در IELTS کامپیوتری، ماژول های Listening، Reading و Writing توسط کامپیوتر گرفته می‌شود و بخش Speaking همچنان به صورت فرد به فرد توسط یک آزمون گیرنده برگزار خواهد شد.
هزینه آزمون آیلتس کامپیوتری در کشور ترکیه (شهرهای استانبول و آنکارا) حدود ۲۴۰ لیر از آزمون کاغذی بیشتر است. (آزمون کاغذی ۶۶۰ لیر و کامپیوتری ۹۰۰ لیر ترکیه) اما هنوز هیچ مرکزی در ایران، آزمون کامپیوتری را برگزار نمی‌کند.

Image
Image

ارسال دیدگاه جدید (0)

امتیاز 0 از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد