مهاجرت تحصیلی به فرانسه

بازدید: 1287

 برای مهاجرت تحصیلی به فرانسه لازمه شرایط کلی این کشور و بدونین. فرانسه یکی از کشورهای واقع در غرب اروپاست که حدود 66.9 میلیون نفر جمعیت داره. فرانسه اقتصاد پنجم جهان هست سالیانه حدود 80.000.000 نفر به عنوان گردشگر وارد فرانسه می شن و از زیبایی های طبیعی و باستانی این کشور دیدن میکنن. زبان رسمی این کشور زبان فرانسوی و واحد پولش یورو هست.

immigration-44.jpg

مهاجرت تحصیلی به فرانسه و تحصیل در مقطع کارشناسی

 

 

مهاجرت تحصیلی به فرانسه از طریق تحصیل در مقطع کارشناسی برای اشخاصی که به زبان فرانسوی و یا انگلیسی مسلط باشن امکان پذیره. در کشور فرانسه حدوداً ۸۳% دانشگاه ها به صورت دولتی هستن که طیف وسیعی از رشته های تحصیلی رو ارائه میدن. برای تحصیل تو این دانشگاه ها شخص باید مدرک زبان فرانسوی در سطح B1 و یا B2 رو داشته باشه. برای تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان فرانسه در مقطع کارشناسی حداقل آیلتس با نمره 6 مورد نیاز هست. تحصیل در این مقطع در فرانسه 3 الی 4 ساله هست. بیشترین تقاضای مهاجرت تحصیلی به فرانسه در رشته های مهندسی و همچنین تحصیل در رشته پزشکی هست.

immigration-44.jpg

مهاجرت تحصیلی به فرانسه و تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

 

 

مهاجرت به فرانسه برای ادامۀ تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد موقعیت مساعدی برای متقاضیان داره. در واقع متقاضیان زیادی برای این کشور وجود داره. تمامی موسسات آموزشی و دانشگاه های فرانسه از سطح بسیار بالایی برخوردارن. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه معمولا 2 ساله هست. تحصیل به زبان فرانسوی در این مقطع هم رایگانه. در صورت تمایل به تحصیل به زبان انگلیسی نیاز به ارائه مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل 6.5 دارین.

immigration-44.jpg

مهاجرت تحصیلی به فرانسه و تحصیل در مقطع دکتری

 

 

تحصیل در مقطع دکتری و انجام پروژه های تحقیقاتی همیشه برای دانشجویان بین المللی امکان پذیره. کسب مدارک بالای دانشگاهی و یا به اصطلاح postgraduate degree عموماً 3 سال طول میکشه. جهت تحصیل در این مقطع مهم ترین مرحله پیدا کردن و متقاعد کردن یک استاد دانشگاه به عنوان استاد راهنما هست. برای این کار دانشجو باید رزومه علمی قوی ای داشته باشه. همچنین ارائه مدرک زبان آیلتس با نمره 6.5 یا مدرک زبان فرانسوی B2 می تونه خیلی تاثیر گذار باشه. این دوره تحصیلی عمدتا با فاندهای تحصیلی همراه هست.

immigration-44.jpg

مهاجرت تحصیلی به فرانسه و کاردانشجویی

 

 

یکی از مواردی که برای دانشجویان بین المللی پر اهمیته، داشتن اجازه کار دانشجویی در هنگام تحصیل هست. دانشجویان در صورتی که به زبان فرانسوی مسلط باشن می تونن به راحتی یک کار پاره وقت در کنار تحصیل داشته باشن. دانشجویان مقطع کارشناسی و ارشد حدود 20 ساعت در هفته اجازه کار دارن. . دانشجویان می تونن تا 10 یورو در ساعت در ازای کار پاره وقتی که انجام می دن دریافت کنن. امکان کار برای دانشجویان مقطع دکتری در فرانسه  تا 40 ساعت در هفته وجود داره.

Image
Image

immigration-44.jpg

مهاجرت تحصیلی به فرانسه و معرفی دانشگاه های برتر فرانسه

 

 

اشخاصی که قصد مهاجرت تحصیلی به فرانسه و تحصیل در این کشور زیبا را دارند با توجه به تعدد مراکز آموزش عالی در فرانسه، انتخاب های متعددی را دارند. شهرهایی از قبیل پاریس، لیون و استراسبورگ سالیانه پذیرای تعداد زیادی از دانشجویان می باشند.

در جدول زیر تعدادی از دانشگاه های برتر فرانسه معرفی می شوند:

دانشگاه رتبه در فرانسه

دانشگاه PSL

1

دانشگاه سوربن

3

دانشگاه CentraleSupélec

4

لیون ENS دانشگاه

5

دانشگاه علوم PO

6

دانشگاه École des ponts ParisTech

7

دانشگاه پانتئون سوربن

8

دانشگاه ENS Paris-Saclay

9

دانشگاه استراسبورگ

10

دانشگاه مونپلیه

11

دانشگاه ایکس مارسی

12

دانشگاه لیون INSA

13

دانشگاه بوردو

14

دانشگاه پل سابتییر

15

دانشگاه پاریس 2 پانتئون-آصس

16

دانشگاه دکارت پاریس

17

دانشگاه کلود برنارد لیون 1

18

دانشگاه لیل

19

Nice دانشگاه سوفیا آنتیپولیس

20

دانشگاه  de Rennes 1

21

دانشگاه ژان مولن لیون

22

دانشگاه Caen Normandy

23

دانشگاه Cergy-Pontoise

24

دانشگاه Poitiers

25

 

12224521477.jpg

در ادامه مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای تحصیلی فرانسه بیان شده اند:

 

 

  

گذرنامه معتبر.

رزومه و کار علمی.

نامه بانک در خصوص اثبات تمکن مالی.

ارائه مدرک زبان.

ترجمه مدرک تحصیلی و ریز نمرات.

نامه پذیرش رسمی.

نشان دادن مدارک مربوط به محل اقامت در فرانسه.

ارسال دیدگاه جدید (0)

امتیاز 0 از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد