مهاجرت تحصیلی به آلمان

بازدید: 1497

مهاجرای زیادی در سال های گذشته به کشور آلمان مهاجرت کردن که بخش زیادی از اونا از طریق ویزای تحصیلی و ویزای کار آلمان به این کشور مهاجرت کردن. رایگان بودن تحصیل در آلمان، یکی از دلایل اصلی تعداد بالای متقاضیان  از طریق مهاجرت تحصیلی به  این کشور هست.

واحد پول آلمان یورو بوده و بزرگ ترین اقتصاد ملی در اروپا متعلق به این کشوره. جمعیت آلمان حدود 80 میلیون نفره و 7/7 درصد این جمعیت و مهاجرین و اتباع دیگر کشورها تشکیل میدن.

سطح علمی بالای دانشگاه های آلمان، تضمین کار بعد از تحصیل و هزینه های معقول تحصیل، از دلایل مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل هست. یکی از شرایط مهم مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل، شرط سنی اون هست. متقاضی برای مقطع کارشناسی حداکثر 23 سال و برای ارشد حداکثر 30 سال سن باید داشته باشه.

 نداشتن گپ زیاد تحصیلی هم اهمیت زیادی در گرفتن ویزا داره. دو نوع دانشگاه در آلمان وجود داره: دانشگاه های دولتی و دانشگاه های خصوصی .

هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی  پایین و در حدود 200 یورو هست و تحصیل در دانشگاه های خصوصی هزینه بالایی داره. برای گرفتن ویزای تحصیلی در آلمان مدرک زبان آلمانی یکی از مدارک اصلی مورد نیاز هست. در صورتی که فردی تمایل به ادامه تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان داشته باشه می تونه با داشتن مدرک زبان انگلیسی از دانشگاه های خصوصی و غیر رایگان آلمان، در صورت داشتن شرایط لازم پذیرش بگیره.

باید بدونین که در حال حاضر، وقت سفارت آلمان برای ویزای تحصیلی در ایران بسیار طولانی هست و مدت زمان انتظار برای وقت سفارت 1 سال و یا بیشتر هست. در صورتی که متقاضیان مهاجرت تحصیلی به آلمان با داشتن اقامت تحصیلی از طریق دوره های زبان در یکی از کشورهای همسایه آلمان، می تونن مدت زمان انتظار وقت سفارت رو برای درخواست ویزای تحصیلی به 15 روز کاهش بدن. 

immigration-44.jpg مهاجرت تحصیلی به آلمان در مقطع کارشناسی

 

 

اولین قدم برای افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به آلمان و ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی رو دارن، اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های آلمان هست. کیفیت تحصیل در آلمان خیلی بالاست  و همین موضوع یکی از اصلی ترین دلایلیه که تحصیل در آلمان طرفدارای زیادی داره و حدود 35% از دانشجویان مقطع کارشناسی در آلمان رو دانشجوهای بین المللی تشکیل می دن. برای مهاجرت تحصیلی به آلمان در مقطع کارشناسی باید این نکته رو در نظر داشته باشین که از سال اخذ مدرک دیپلم نباید بیشتر از 4 یا 5 سال گذشته باشه.

 در واقع گپ تحصیلی برای اخذ پذیرش نکته ی مهمیه که متقاضیان مهاجرت تحصیلی به آلمان باید در نظر داشته باشن. برای ورود به دانشگاه های رایگان آلمان داشتن مدرک حداقل b1 آلمانی مورد نیازه و متقاضی مهاجرت تحصیلی به آلمان در صورت اخذ پذیرش باید پس از ورود به آلمان ابتدا سطح زبان خودشو تقویت کنه و مدرک b2 زبان آلمانی رو بگیره.

Image
Image

immigration-44.jpg

مهاجرت تحصیلی به آلمان در مقطع کارشناسی ارشد

 

 

داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی از دانشگاه های ایران یکی از مهمترین نکاتیه که مورد سوال بسیاری از متقاضیان مهاجرت تحصیلی به آلمان در مقطع کارشناسی ارشده. اینکه مدرک شما از چه دانشگاهی از ایران باشه برای مهاجرت تحصیلی به آلمان بسیار نکته مهمیه.  طول دوره مقطع کارشناسی ارشد در آلمان می تونه 1 ساله، 1 سال و نیمه و یا 2 ساله باشه. افرادی که دارای مدرک لیسانس بوده و گپ تحصیلی آن ها بیشتر از 4 یا 5 سال نیست، می تونن برای مهاجرت تحصیلی به آلمان در مقطع کارشناسی ارشد اقدام کنن.

داشتن مدرک زبان آلمانی برای مقطع کارشناسی ارشد نیز یکی از اصلی ترین مدارک برای افرادی که می خواهند مهاجرت تحصیلی به آلمان داشته باشن، هست و سطح دانش زبان آلمانی مورد نیاز کاملا بستگی به رشته مورد نظر تحصیلی داره.

immigration-44.jpg

مهاجرت تحصیلی به آلمان در مقطع دکتری

 

 

گرفتن پذیرش در مقطع دکتری نسبتا مشکل هست. برای این امر فرد متقاضی مهاجرت تحصیلی به آلمان در مقطع دکتری باید در صورت داشتن رزومه قوی برای پیدا کردن یک استاد راهنما اقدام کنه و پس از پیدا کردن استاد راهنما چند جلسه با این استاد مصاحبه میکنه و بعد از بررسی رزومه و مصاحبه ها در صورتی که استاد راهنما اون فرد رو  قبول کنه، دانشجو می تونه در مقطع دکتری پذیرش خودشو اخذ کنه.

دانشجو حتما باید حداقل مقاله های ISI، سابقه کارهای تحقیقاتی و پژوهشی، معدل بالا در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس، مدرک زبان در سطح بالا و توصیه نامه و انگیزه نامه قوی داشته باشه. عموما تحصیل در مقطع دکتری در آلمان 4 سال به طول میکشه.

immigration-44.jpg

مراحل مهاجرت تحصیلی به آلمان

 

 

برای مهاجرت تحصیلی به آلمان، در ابتدا افراد باید مراحل مختلف رو طی کنن که با توجه به مقطع تحصیلی می‌ تونه متفاوت باشه. متقاضیان به طور کلی برای تحصیل در آلمان باید مراحل تحصیلی زیر روبگذرونن:

  • اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان.
  • شرکت در آزمون ‌های ورودی در صورت نیاز
  • گرفتن وقت سفارت برای اخذ ویزای دانشجویی
  • اخذ ویزای دانشجویی

 

ارسال دیدگاه جدید (0)

امتیاز 0 از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد