ویزای تحصیلی ایتالیا بخش اول

بازدید: 1188

ویزای تحصیلی ایتالیا رو می‌شه از زوایای مختلفی مورد بررسی قرار بدیم. ایتالیا جمعیتی نزدیک به ۶۰ میلیون نفر داره و کشور  دارای زیبایی های منحصربه فرد و تاریخی غنی هست.کشور ایتالیا مهد هنر و فرهنگ و معماری هست و به خاطرهمین رشته های مرتبط با هنر در این کشور خیلی رواج داره.  

 هزینه های تحصیل و زندگی در ایتالیا بسیار پایین و مقرون به صرفه هست و به خاطر همین دانشجویان تبدیل به کشوری شده که خیلی از دانشجوها از سراسر دنیا ایتالیا رو هدف  قرار میدن برای مهاجرت. اما در کنار همه ی این این نکات مثبتی که گفتیم ، موارد منفی این کشور و هم باید ذکر کنیم. یکی از مهمترین مشکلات ایتالیا نرخ بیکاری بسیار بالا و اقتصاد ضعیف این کشور هست.

پس اگر میخواین این کشور و هدفتون برای مهاجرت قرار بدین باید همه ی نکات لازم و بدونین  و بفهمین که در آینده با چه چیزی قراره رو به رو بشین.

یکی از دلایلی که کشور ایتالیا رو برای دانشجوها مقصد قرار داده ارائه بورسیه های تحصیلی متفاوت هست.

 

icons8-graduation-hat-60_1.png

 ویزای تحصیلی ایتالیا و تحصیل در مقطع کارشناسی

 ویزای تحصیلی ایتالیا می تونه به واسطه گرفتن پذیرش در مقاطع دانشگاهی به دست بیاد. در واقع گام اول برای ورود به یک دانشگاه گرفتن پذیرش تحصیلی و بعد از اون گرفتن ویزای تحصیلی هست. . دوره های کارشناسی در ایتالیا می تونه به زبان های ایتالیایی و یا انگلیسی ارائه بشه. دوره ها عموماً چهار ساله هستن و حداکثر سن  برای گرفتن پذیرش در این مقطع ۲۲ سال هست. دانشجوها میتونن در هنگام تحصیل به کار پاره وقت  به مدت 10 ساعت در هفته هم مشغول بشن . افرادی که تمایل به تحصیل دارن باید مدرک زبان ایتالیایی رو تا سطح B1 ارائه بدن و در صورتی که افراد تمایل داشته باشن به زبان انگلیسی تحصیل کنن حداقل مدرک مورد نیاز آیلتس 6 و لازم دارن.

 

icons8-graduation-hat-60_1.png

 ویزای تحصیلی ایتالیا و تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

یکی دیگه از راه های اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا با تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انجام پذیره. دوره های کارشناسی ارشد در ایتالیا عموما 2 ساله هستن و افراد  تا سن 29 الی 30 سالگی واجد شرایط برای اخذ پذیرش در این مقطع هستن. دانشجوها برای این مقطع می تونن هم به زبان ایتالیایی و هم به زبان انگلیسی مشغول به تحصیل بشن.

هزینه تحصیل در ایتالیا، در صورتی که به زبان ایتالیایی تحصیل کنید می تونه تقریبا رایگان باشه  که باید برای اون مدرک زبان ایتالیایی B2 ارائه بدین و افرادی که تمایل دارن به زبان انگلیسی تحصیل کنن معمولا باید مدرک زبان آیلتس 6.5 رو ارائه بدن.

 هزینه های تحصیل به زبان انگلیسی ممکنه بین 4 تا 20 هزار یورو در بعضی  دانشگاه ها و شهرها متفاوت باشه. افراد در این مقطع اجازه 20 ساعت کار در هفته رو دارن. این مقطع یکی  از مقاطع بسیار محبوب برای ادامه تحصیل دانشجویان سراسر جهان هست.

Image
Image

icons8-graduation-hat-60_1.png

 

ویزای تحصیلی ایتالیا و تحصیل در مقطع دکتری

تحصیل در مقطع دکتری ایتالیا با اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا امکان پذیره. افراد پس از پایان تحصیلات در مقطع کارشناسی ارشد جهت تحصیلات تکمیلی می تونن برای ویزای دانشجویی ایتالیا در مقطع دکتری اقدام کنن. زمان تحصیل در مقطع دکتری ,k3 الی 4 سال هست. تحصیل در این مقطع هم میتونه به زبان ایتالیایی و هم به زبان انگلیسی انجام بشه و مدرک زبان مورد نیاز در این مقطع به زبان انگلیسی، آیلتس 7 هست.

برای تحصیل در این مقطع شما نیاز به رزومه مناسب و مقالات ISI و در نهایت تایید استاد راهنما یا سوپروایزر دارید. در واقع پذیرش در این مقطع بیشتر بستگی به نظر استاد داره، چون که دانشجو فعالیت های تحصیلی و ریسرچ رو در کنار استاد خود باید سپری کنه.

 

icons8-graduation-hat-60_1.png 

تمکن مالی برای ویزای تحصیلی ایتالیا

 

برای درخواست ویزای تحصیلی ایتالیا باید نشون بدین که تمکن مالی مورد نظر برای تحصیل و زندگی در ایتالیا رو دارین. برای درخواست ویزای تحصیلی ایتالیا باید مبلغ 50 یورو پرداخت کنین که غیر قابل بازگشته؛ این مبلغ بابت بررسی پرونده شما در سفارت ایتالیا از شما گرفته میشه. تمکن مالی برای ویزای تحصیلی ایتالیا  شامل هزینه تحصیل و هزینه زندگی در ایتالیا هست.

 شما باید شهریه دانشگاه رو از قبل پرداخت کنین  یا نشون بدین که مبلغ شهریه رو در حساب بانکی خودتون دارین. برای هزینه های زندگی در ایتالیا هم باید نشون بدین که برای هر ماه زندگی در ایتالیا حداقل مبلغ 450 یورو در حساب بانکی خودتون دارین.

icons8-graduation-hat-60_1.png 

ویزای تحصیلی ایتالیا و کار دانشجویی

 

اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا می تونه امکان کار در حین تحصیل و براتون فراهم کنه. شرایط کار ضمن تحصیل به صورت پاره وقت هست . در مقطع لیسانس افراد می توانند به صورت هفتگی 10 ساعت و در مقطع فوق لیسانس 20 ساعت و در مقطع دکتری 30 ساعت در هفته مشغول به کار بشن.

 نوع کارهای دانشجویی با کارهای تمام وقت بسیار متفاوته و به علت اقتصاد ضعیف ایتالیا و نرخ بیکاری بالا حتی شهروندان ایتالیایی هم به سختی  می تونن شغل مناسب برای خودشون پیدا کنن.

 به همین دلیل خیلی از دانشجوهای بین المللی و ایرانی بعد از تحصیل در این کشور با چالش های جدید مثل کمبود فرصت های شغلی روبرو میشن.

icons8-graduation-hat-60_1.png

 ویزای تحصیلی ایتالیا و معرفی دانشگاه ها برتر ایتالیا

شما می تونین در جدول زیر جایگاه فعلی دانشگاه های برتر ایتالیا رو چک کنین.

Untitled-2.jpg

 

ارسال دیدگاه جدید (0)

امتیاز 0 از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد