زمان مناسب برای اپلای دانشگاه‌های کانادا

بازدید: 1650

زمان مناسب ددلاین در دانشگاه‌های کانادا و برای ترم پاییز، 15 ژانویه و برای ترم زمستان اول سپتامبر می‌باشد. برای تعیین تاریخ دقیق ددلاین می‌توانید به وبسایت دانشگاه‌ها مراجعه کنید. چون تاریخ دقیق ددلاین در دانشگاه‌های مختلف متفاوت است. همچنین زمان ددلاین برای دانشجویان بین المللی هم ممکن است فرق کند.

شروع کلاس‌ دانشگاه‌های کانادا، از اواخر شهریور (سپتامبر) می‌باشد و تا اوایل دی ماه ( دسامبر) ادامه دارد. بعد از اتمام ترم پاییزه دانشگاه‌ها به مدت دو هفته به مناسبت کریسمس تعطیل می‌شوند و دانشجویان تعطیلات کریسمسی خود را می‌گذرانند. سپس ترم زمستان از بهمن ( ژانویه) شروع شده و تا اوایل اردیبهشت (آوریل) ادامه دارد. البته دانشجویان دارای تعطیلات بهاری هم هستند که از اواسط ماه اردیبهشت (مه) شروع شده و به مدت یک هفته طول می‌کشد.

مهم ترین موضوع در رابطه با بهترین زمان برای اپلای، آگاهی از ددلاین دانشگاه است. منظور از ددلاین دانشگاه، تاریخی است که فقط تا آن زمان فرصت اپلای کردن برای دانشگاه مورد نظرتان را خواهید داشت. در صورتی که تا تاریخ مورد نظر، درخواست خود را ارائه نکنید، ترم یا حتی سال تحصیلی پیش رو را از دست خواهید داد و باید منتظر ددلاین بعدی بمانید.

ددلاین دانشگاه‌ها با هم متفاوت است و برای دانستن زمان دقیق آن باید به سایت دانشگاه مورد نظرتان مراجعه کنید. برای نمونه چند مورد تاریخ‌های اپلای را اینجا می‌آورم:

  • 15 ژانویه : اکثر دانشگاه های کانادا و آمریکا
  • 15 می : بسیاری از دانشگاه های ایتالیا
  • 15 ژانویه و 15 جولای : بسیاری از دانشگاه های آلمان

photo_2022-01-02_22-31-46.jpg   چه زمانی فرآیند اپلای را شروع کنیم؟

 حدوداً 6 ماه قبل از تاریخ ددلاین دانشگاه، شروع به برنامه ریزی برای اپلای کنین.

 شاید اگر فقط یک ماه دیرتر شروع کنین، آن ترم تحصیلی را از دست بدین. چون باید تمامی مدارکتون و از جمله مدرک زبانتونو در دست داشته باشید.

اگر دو سه ماه مانده به ددلاین شروع به آماده سازی خودتان برای فرآیند اپلای کنید، شانس خیلی کمی برای اخذ پذیرش خواهید داشت.

بر اساس تجربه، توصیه من اینه  که بر اساس دانشگاه مقصد و شرایط اخذ پذیرش آن دانشگاه، فرآیند اپلای را حداقل 7 تا 10 ماه قبل از تاریخ ددلاین شروع کنین.

 بسته به ساختار آموزشی دانشگاه مورد نظرتان ممکنه چند تاریخ مختلف برای ددلاین وجود داشته باشه. به هر حال، برای هر کدام از ترم‌های تحصیلی که می‌خواهید اقدام کنید بهتره حداقل یک ماه قبل از تاریخ ددلاین، درخواست پذیرش خود را ارائه دهید.

همیشه این احتمال رو بدین که ممکنه اتفاقات غیرقابل پیش بینی بیفته که انتظار آن را ندارین. ممکنه برخی مدارک شما ناقص باشه و یا دانشگاه مورد نظرتون مدارک دیگه ای از شما بخواد. پس خیلی مهمه طوری برنامه ریزی کنین که حداقل یک ماه زودتر فرم اپلای دانشگاه را پر کرده باشید.

Image
Image

ارسال دیدگاه جدید (0)

امتیاز 0 از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد