برای پذیرش در دانشگاه های انگلیسی زبان چه نمره آیلتسی نیاز است

بازدید: 1086

نمره IELTS یا TOEFL یکی از مهم ترین معیار ها برای پذیرشتون در دانشگاه های انگلیسی زبانه، پس ما بهتون پیشنهاد میکنیم قبل از فرآِیند اپلای در دانشگاه ها حتما حداقل مورد نیازهای دانشگاه مربوطه رو به دقت بررسی کنین.

در این متن به بررسی ٤ سطح نمره مختلف برای اپلای در دانشگاه ها میپردازیم:

english.jpg عملکرد ضعیف :

 نمره های باسطح ٦ و یا کمتر از آن در این دسته قرار میگیرن. شاید  بتونین با این نمرات در دانشگاه های اپلای کنین و حتی پذیرش هم بگیرین اما این نمره رقابتی نیست و در دانشگاه های با رنک بالا شانس کمتری دارین و ممکنه مجبور بشین تا دوباره امتحان بدین.

Image
Image

english.jpg نمره سطح پایین:

حداقل نمره ای که با داشتن اون میتونین برای بعضی دانشگاه ها اپلای کنین نمره ٦ هست. معمولا این نمرات برای اپلای در کالج ها قابل قبول تر هست.

english.jpg سطح نمره متوسط:

سطح نمره ٦.٥ و هم چنین ٦.٥در اسپیکینگ در این دسته قرار می گیرن. این نمره حداقل نمره مورد نیاز برای بسیاری از دانشگاه های آمریکا و کانادا هست.

english.jpg سطح نمره عالی و موثر در گرفتن پذیرش :

نمره کل ٧ به همراه٧ یا بالاتر از آن در اسپیکینگ در این بخش قرار میگیرن و برای پذیرش از دانشگاه ها بسیار موثره. این نمره تقریبا برای تمامی دانشگاه های آمریکا و کانادا مناسب هستن. طبیعیه که نمرات بالاتر از این شانس بیشتری دراخذ پذیرش دارن.

اگر قصدتون تحصیل در کشورهای امریکاو کانادا یا استرالیا هست بهترین نمره آیلتس نمره ی ٦.٥ به بالاست. چون زبان اصلی این کشور ها انگلیسی هست و باید برای رفع نیاز های روزانه و تحصیل به این زبان مسلط باشین و به قولی گلیم خودتونو از آب بکشین بیرون.

مهم ترین اسکیل اسپیکینگ و رایتینگه چون بعد از مهاجرت هم چنان با این دو اسکیل سر و کار دارین و همچنین در مکاتبات روزانتون.

آیلتس بیشتر در خارج از آمریکا پذیرفته می شه ، اما بسیاری از دانشگاه ها از هر امتحان نمره می گیرن.
مدرک آیلتس IELTS به شکل رسمی در تقریبا تمامی دانشگاه های معتبر آمریکایی پذیرفته می شه.اما به طور کلی ، اکثر دانشگاه های ایالات متحده  اظهار داشتن که آنها نمرات TOEFL رو نسبت به سایر تست های زبان انگلیسی ترجیح می دن.

ارسال دیدگاه جدید (0)

امتیاز 0 از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد