(Author) از کجا شروع کنم بازدید: 6210

مدت زمان لازم برای یادگیری زبان انگلیسی چقدر است؟

وقتی زبان‌آموز به‌تازگی یادگیری زبان انگلیسی را آغاز کرده است، معمولاً سؤالات زیادی در ذهن وی نقش می‌بندد. یکی از رایج‌ترین سؤالات در رابطه با مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی است:

مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی در حد “روان” چقدر است؟ مدت زمان لازم برای گرفتن آیلتس (IELTS) / تافل (TOEFL) / پی تی ای PTE چقدر است؟ یادگیری زبان انگلیسی چقدر طول می‌کشد؟ و سؤالاتی ازاین‌دست.

به نظر بنده این سؤالات بیشتر به این دلیل به وجود می‌آید که آدم‌ها عطش زیادی نسبت به سریع و ساده انجام دادن کارها پیداکرده‌اند. درواقع اگر جستجویی در گوگل انجام دهید، می‌بینید که “یادگیری سریع زبان انگلیسی” و “یادگیری آسان زبان انگلیسی” دو کلمه‌ی کلیدی مهم است که خیلی‌ها از آن، در جستجوی خود برای یافتن روش‌های مختلف یادگیری زبان انگلیسی استفاده می‌کنند. پرسیدن این سؤال که “یادگیری زبان انگلیسی چقدر طول می‌کشد” مانند این است که به یک کلاس ورزشی کنگ‌فو برویم و از استاد کنگ‌فو بپرسیم:

ببخشید استاد! چقدر طول میکشه که منم کمربند سیاه مثل تو بگیرم؟!!

خیلی واضح است که داشتن این‌چنین نگرشی به مسائل (حل ساده و سریع مسائل)، اصلاً نگرش مناسبی نیست. زیرا برای حل مسائلی مثل یادگیری زبان انگلیسی، پروسه‌ای طولانی و زمان‌بر نیاز است. و اگر این پروسه، به‌عنوان عاملی ناخوشایند، که بایستی هر چه سریع‌تر از شر آن خلاص شد، دیده شود؛ زبان‌آموز احتمالاً هیچ‌گاه به حد روان صحبت کردن در یادگیری زبان انگلیسی نمی‌رسد.

بنابراین این سؤال را نبایستی بپرسیم که مدت زمان لازم برای یادگیری زبان انگلیسی چقدر است. بلکه بایستی از خودتان بپرسید که برای یادگیری زبان انگلیسی چقدر زمان در اختیار دارید. یا به چه شدتی مایل هستید که زبان انگلیسی را یاد بگیرید.
برای اینکه دو مثال موازی بزنم که موضوع اهمیت شدت یادگیری را بهتر بیان کنم، ابتدا نظر شما را به آقایی به اسم “اسکات یانگ” جلب می‌کنم. ایشان یک چلنج برای خود قرار داده بود که کورس ۴ ساله‌ی دانش کامپیوتر را در یک سال تمام کند، که درنهایت نیز بنا به ادعای خودش در اینجا موفق به این کار شده است. بنده نیز رشته‌ی مهندسی مکانیک خودم را که قرار بود در چهار سال تمام شود، نهایتاً در هفت سال!! تمام کردم (زیرا به‌جای مکانیک بعداً فهمیدم که به کامپیوتر علاقه دارم و بیشتر وقتم را روی کارهای کامپیوتری قرار دادم).
این دو مثال به‌وضوح نشان می‌دهد که چقدر بی‌معنی است که بگوییم، دقیقاً فلان مقدار زمان برای یادگیری فلان چیز نیاز است. بعضی‌ها مثل همین آقای اسکات علاقه و زمان زیادی دارند و می‌توانند یک‌ساله چیزی که برای افراد عادی 4 سال زمان می‌برد را یاد بگیرند. بعضی‌ها هم مثل بنده علاقه‌ی آن‌چنانی ندارند و یا زمان کافی ندارند که طبیعتاً زمان خیلی بیشتری طول می‌کشد.

ارسال دیدگاه جدید (1)

امتیاز 0 از 5 بر اساس 0 رای
This comment was minimized by the moderator on the site

3

Smith
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد