(Author) سوالات رایج PTE بازدید: 4568

نکات روز آزمون PTE

شب قبل از امتحان خوب بخوابی

این نکته به نظر خیلی بدیهی می رسد، ولی باز هم ارزش تکرار کردن را دارد. اگر تا ساعت 8شب قبل از آزمون چیزی را یاد نگرفته اید، در زمان باقی مانده هم یادنخواهید گرفت پس سعی کنید قبل از خوردن شام تمام جزوه ها و کتاب ها را رها کنید و به استراحت بپردازید. یک شب زود خوابیدن آنقدرا هم ایده بدی نیست. درعوض صبح روز آزمون با انرژی بیشتر می توانید به سمت مرکز برگزاری آزمون حرکت کنید.

کمی اضطراب می تونه نکته خوبی باشه!

عده ای از داوطلبین آزمون آیلتس هنگام آزمون به قدری دچار ترس و استرس می شوند که حتی در صورت دانستن جواب سوالات از پاسخ به آنها عاجز اند. از طرف دیگر عده ای از داوطلبین آنقدر نسبت به آزمون بی تفاوت اند که عملا در روز آزمون انگیزه خود را از دست می دهند و با گفتن جملاتی مانند هرچه بادا باد! تلاشی برای پاسخگویی به سولات ندارند. واضح است که در روز آزمون  باید حالتی متعادل داشته باشید.

از نقاط ضعف خود آگاهی داشته باشید و به نقاط قوت خود برسید

اگر در بخش های Summarize Spoken Text یا Retell Lecture نتوانستید به طور کامل همه چیز را بشنوید، برای 20 درصدی که متوجه نشدید نگران نباشید. در عوض تمرکز خود را روی 80 درصدی از صدای پخش شده قرار دهید که متوجه آن شده اید. شما برای پاسخگویی به سوال، به اندازه کافی مصالح و ابزار دارید! در بخش های Essay یا summarize the Written Text از تلاش بیهوده برای استفاده از لغات، اصطلاحات و ... که تا به حال استفاده نکردید دست بردارید و به جای آن بر روی استفاده از کلمات معمولی تری که شیوه صحیح استفاده از آن هارا می دانید، تمرکز کنید.

PTE، آیلتس (IELTS) نیست!

این ممکن است کمی واضح باشد، اما برای کاندیداها برای شروع آماده شدن برای PTE پس از شکست در دستیابی به نمره مورد نظر خود در IELTS بسیار معمول است. این کاملا قابل درک است، اما در روز آزمون PTE فکر نمیکنید که شما در مورد "نسخه پیشرفته آیلتس" هستید. این به طور قطعی نیست با فرمت آزمون ها آشنا شوید، چه مدت باید هر بخش و معیارهایی را که برای ارزیابی شما استفاده می شود، انجام دهید.

میکروفون را بررسی کنید

بارها و  بارها از شرکت کننده گان آزمون PTE شنیده شده است که میکرفن درست کار نمی کند و صدای آنها را تشخیص نداده است و به همین دلیل بعضاً نمره اسپیکینگ آنها نزدیک به صفر شده است. پس در ابتدای آزمون از درست بودن میکروفون اطمینان حاصل کنید و هر لحظه که احساس کردید که میکروفون درست کار نمی کنددست خود را بالا ببرید و از برگزار کننده بخواهید که مشکل را بررسی و برطرف کند.

این نکته را هم مد نظر داشته باشید که پیرسون تقریباً این موضوع را روشن کرده است که امکان تجدید نظر در نمره وجود ندارد. پس هرچه در توان دارید در روز آزمون به کار بگیرید چون بعد از اتمام آزمون، حتی در صورت کار نکردن میکروفون، شما شانسی برای تجدید نظر آزمون خود ندارید.

حواستان به زمان باشد!

در بخش های describing an image و retelling a lecture توجه به زمان بسیار حائز اهمیت است. اکثر شما اهمیت این موضوع را می دانید اما بسیاری از داوطلبین به خاطر تمرکز بیش از حد روی یک سوال و سعی بیهوده در جواب دادن به آن بخش های دیگر آزمون را از دست داده اند. یعنی به خاطر دو نمره از 90 نمره، شانس گرفتن امتیاز های بیشتر را از خودشان می گیرند. پس بیش از حد غرق در یک سوال نشوید.

دانستن اینکه برای هر سوال و هر بخش، حداکثر چقدر زمان باید صرف کنید تفاوت ها را رقم می زند.

هدفون ها بهترین نیستند

اگر تا به حال صدا ها را با کیفیت بالا گوش می دادید و به آن عادت کرده اید، قطعا در اولین برخورد با آزمون PTE نا امید خواهید شد. زیرا نه تنها هدفون ها همیشه کیفیت مناسبی نخواهند داشت، بلکه ممکن است هنگام آزمون خود را در میان 12 داوطلب دیگر ببینید که اولویت آنها راحتی شما نیست!پس سعی کنید به جای داد و فریاد کردن در آزمون  شمرده و آرام صحبت کنید تا هم اطرافیان شما آزار نبینند و هم این رفتار شما تاثیر منفی روی نمره اسپیکینگ شما نداشته باشد.

شما در حال نوشتن روی کامپیوتر هستید: از این مزیت استفاده کنید!

امتحان دادن با قلم و کاغذ چالشی بزرگ است. (آیا واقعا کسی هست که هنوز روی کاغذ بنویسد ؟!) تمام بخش های آزمون  PTE  از جمله بخش رایتینگ، بر روی کامپیوتر انجام می شود، و این برای افرادی که همه روزه در حال تایپ کردن با کامپیوتر و یا تلفن همراه خود هستن، یک مزیت است. اگر معمولا برای نوشتن مقدمه وقت زیادی را صرف می کنید شاید بهتر باشد از پاراگراف دوم شروع کنید. در summarize Written Text شما باید جوابی با 30-35 کلمه بنویسید ولی لازم نیست از الف تا ی را بنویسید.

ارسال دیدگاه جدید (1)

امتیاز 0 از 5 بر اساس 0 رای
This comment was minimized by the moderator on the site

3

Smith
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد