(Author) مهاجرت به استرالیا بازدید: 3717

شرایط و هزینه زندگی در استرالیا چگونه است؟

کیفیت زندگی ساکنین استرالیا بعنوان بهترین نوع زندگی در دنیا تعیین گردیده است و به همین دلیل هزینه زندگی در این کشور بالاست . البته برای کسانی که در استرالیا کار میکنند این مسئله زیاد محسوس نمیباشد چون درآمد نیز به نسبت سایر کشورها بالاتر میباشد، ولی برای دانشجویان این مسئله مهمی میباشد به خصوص در ابتدای مهاجرت به استرالیا که هنوز شغلی ندارند.

نرخ بیکاری در این کشور حدود 5.1% بوده در حالیکه این عدد در آمریکا 9.8 % می باشد. محیطهای تمیز و سرسبز ، دانشگاههای تراز اول دنیا با شرایط آسان برای ورود ٬دسترسی به انواع مواد غذایی با کیفیت بالا ، دسترسی به خدمات درمانی رایگان و بسیاری نکات مثبت دیگر این کشور را به یک محیط جذاب برای زندگی و هدف اول مهاجرین تبدیل کرده است. طی آمار سازمان ملل که هر ساله منتشر می شود ، شهرهای ملبورن ، پرت ، آدلاید و سیدنی جزو 10 شهر برتر دنیا برای زندگی معرفی شده اند.

هزینه زندگی در استرالیا متفاوت است !

بطور کلی هزينه ها از يك ايالت به ايالت ديگر و حتی در مناطق مختلف يك ايالت متفاوت است و به ميزان زيادی به منطقه ای كه در آن زندگی می كنيد و شيوه زندگی شما بستگی دارد ، بعنوان مثال سیدنی دارای بالاترین هزینه های زندگی و آدلاید دارای کمترین می باشد. قيمت لوازم ضروری مثل غذا، نوشيدنی و لباس نسبتا پايين است ولی در مورد محصولات صنعتی چنين نيست، چرا كه بسياری از آنها از خارج از كشور وارد می شوند.

هزینه های زندگی در استرالیا را می توان بصورت زیر دسته بندی نمود: ( البته اینها هزینه های کلی هستند و هزینه های دیگری مانند پوشاک ٬بهداشت و درمان و تفریح و سرگرمی نیز وجود دارد .)

هزینه اجاره خانه در استرالیا

اجاره خانه در استرالیا بصورت هفته ای پرداخت می شود. خانه ها در استرالیا شامل یونیت یا آپارتمان و ویلا / هاوس می باشد. اجاره خانه به عوامل مختلفی همچون موقعیت واحد در شهر٬تعداد خواب و نوع واحد بستگی دارد. بطور کلی خانه ها یا بصورت استودیو (بدون اتاق خواب) هستند که اجاره پایین تری دارد و یا دارای یک یا چند اتاق خواب می باشند. بطور متوسط خانه مورد نظر از 200 دلار تا 500 دلار در هفته میتوان اجازه نمود . همانطور که گفته شد رقم اجاره بستگی به شرایط و موقعیت خانه دارد.

هزینه مواد غذایی در استرالیا

بطور متوسط هزینه خوراک در استرالیا در یک هفته برای یک زوج بین 100 تا 150 دلار می باشد.

هزینه وسائط نقلیه در استرالیا

در استرالیا وضعیت وسایل نقلیه عمومی بسیار خوب است و براحتی میتوان برای سفرهای درون شهری از آن استفاده نمود . وسایل نقلیه عمومی شامل اتوبوس ٬قطار شهری و تاکسی می باشد. بطور متوسط هزینه بلیط اتوبوس و قطار شهری بین 1 دلار و بیست سنت تا 3 دلار متغیر است . بنابراین این هزینه بین 50 تا 80 دلار در یک هفته میباشد.

هزینه های شارژ در استرالیا

در استرالیا هزینه آب و برق پایین است بطوریکه برخی از خانه ها دارای گاز نیستند و تمامی وسایل آن با برق کار می کند. بطور متوسط در ماه 100 تا 300 دلار هزینه برق و گاز و آب میباشد . سیستم تلفن دارای هزینه اجاره ماهیانه حدودا 30 دلار است .
با توجه به در نظر گرفتن این هزینه میتوان گفت که هزینه زندگی در استرالیا هزینه ای بین 2000 تا 2500 دلار در ماه میباشد که در سال هزینه ای بالغ بر 20000 تا 25000 دلار میباشد.

بازار کار استرالیا

استرالیا یک کشور در حال توسعه است و با توجه به وسعت و جمعیت کمی که دارد از بازار کار بسیار قوی برخوردار است، هرچند در حال حاضر به دلیل حجم زیاد مهاجرت به استرالیا در سال های اخیر به استرالیا و وضعیت اقتصاد جهانی، این کشور دچار مشکلاتی شده است ولی همچنان یکی از کشورهای قوی اقتصادی در سطح جهان محسوب می شود که در این بحران نه تنها آسیب زیادی ندیده است، بلکه ارزش دلار استرالیا نیز بسیار افزایش یافته است.

کارشناسان امور بازار کار بر این باور هستند که مشکلات موجود بسیار نامحسوس بوده و با پیشرفت سریع اقتصادی و برنامه های مهاجرتی و اقتصادی استرالیا این مشکلات به زودی حل خواهد شد. استرالیا کشوری بسیار خوب برای کار و زندگی افراد فنی و تحصیل کرده می باشد، این افراد اگر بتوانند با ویزای اقامت وارد استرالیا شوند می توانند از خدمات زیاد دولتی و کارفرمایی بهره مند شوند. از آنجا که کارفرمایان علاقه به حفظ نیروی کار خود دارند، داشتن یک ویزای بلند مدت به عنوان یک امتیاز بزرگ برای کارجویان محسوب می شود که در استخدام افراد نقش اساسی را بازی میکند دولت استرالیا نیز برای این افراد برنامه های خاصی را در نظر گرفته است که ایجاد سازمان های خدماتی برای تازه واردان از آن جمله می باشد.

ارسال دیدگاه جدید (1)

امتیاز 0 از 5 بر اساس 0 رای
This comment was minimized by the moderator on the site

3

Smith
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد