(Author) آیلتس یا PTE بازدید: 5016

تفاوت آیلتس و PTE چیست؟

تفاوت بین آزمون آیلتس (IELTS) و پی تی ای (PTE)  را می توان در چهار مورد کلی خلاصه کرد. نحوه برگزاری آزمون، نوع آزمون، محتوا و ساختار آزمون ها و سیستم نمره دهی و نتایج آزمون. تفاوت عمده یین این دو آزمون در نحوه برگزاری آنهاست. آزمون آیلتس کاملا بر روی کاغذ است و از این رو بسیاری از داوطلبین این آزمون را به دیگر آزمون های زبان انگلیسی ترجیح می دهند چون بارها و بارها تجربه شرکت در این نوع آزمون را دارند درحالی که آزمون پی تی ای (PTE) کامپیوتر محور است و تمامی بخش های آن با استفاده از کامپیوتر برگزار می شود.

هر دوآزمون در دو نسخه آموزش علمی (Academic) و آموزش عمومی (General Training) برگزار می شوند اما آزمون PTE  یک نسخه اضافه هم دارد: آزمون شاگردان جوان (Young Learner Test).

در نگاه اول محتوا و ساختار این دو آزمون بسیار نزدیک به هم است. هر دو آزمون دارای چهار بخش اصلی هستند، خواندن یا درک مطلب (Reading)، نوشتن (Writing)، گوش دادن (Listening) و صحبت کردن یا مکالمه (Speaking). ولی نوع سوالات مطرح شده تفاوت هایی با هم دارد و هر آزمون با دیدگاه متفاوتی سعی در سنجش مهارت های زبانی داوطلبین را دارد. نکته حائز اهمیت در مورد ساختار این دو آزمون این است که سوالات بخش و صحبت کردن یا مکالمه (Speaking) آیلتس توسط یک ازمونگر پرسیده می شود و داوطلبین باید خود را برای یک مکالمه رو در رو و زنده اماده کنند در حالی که در آزمون PTE این بخش نیز توسط کامپیوتر برگزار می شود.

در اخر به تفاوت در نمره دهی این دو آزمون می پردازیم. در آزمون آیلتس، نمره داوطلبین بین ۰-۹ خواهد بود و در PTE این نمره بین ۱۰-۹۰ متغییر است. تصحیح آزمون آیلتس و نمره دهی آن توسط ممتححین مورد اعتماد دانشگاه کمبریج انگلستان، شورای فرهنگی بریتانیا و مرکز آیلتس استرالیا انجام می شود اما در آزمون PTE فرایند تصحیح نیز بر عهده کامپیوتر و انجین طراحی شده توسط سازمان پیرسون است.

ارسال دیدگاه جدید (1)

امتیاز 0 از 5 بر اساس 0 رای
This comment was minimized by the moderator on the site

جالب بود ! سپاس از اطلاعات تان !

آخرین بار در تاریخ حدود 4 سال قبل توسط Super User Admin ویرایش شد تجهیزیار
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد